استاندار خراسان‌شمالی: رییس‌جمهور پیام وفاق و صلح را به جهان مخابره کرد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: وفاق ملی و صلح جهانی مورد نظر رییس جمهور برخاسته از آرمان های انقلاب اسلامی است که مقام عالی اجرایی کشور این امر را در مجمع عمومی سازمان ملل به خوبی به جهان مخابره کرد.

محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنان رییس‌جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: رهبری، اسلام و وحدت سه رکن اساسی در پیروزی انقلاب و پیشرفت های روز افزون این نظام اسلامی بوده است.

وی افزود: در این بین وحدت همواره موجب توسعه این کشور بوده است و رهبری نیز یک سال قبل در یکی از سخنرانی ها به لزوم حفظ وحدت تاکید داشتند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: دکتر پزشکیان نیز در سخنان خود در عرصه بین الملل با شفافیت بیان کردند که وحدت و وفاق ملی در ایران بر پایه آرمان های انقلاب، نظام اسلامی، شهدا و نیز منویات رهبری است.

حسین نژاد با اشاره به پیام صلح رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایران هیچ گاه جنگ طلب نبوده است به گونه ای که در هشت سال جنگ تحمیلی، ایران از خود دفاع کرد و هیچ گاه آغازگر جنگ نبوده است.

استاندار خراسان‌شمالی: رییس‌جمهور پیام وفاق و صلح را به جهان مخابره کرد

وی همچنین با اشاره به سخنان رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل درباره مظلومیت فلسطین اظهار کرد: رییس جمهور به خوبی در این مجمع عمومی از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرد و عزت و اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

وی تصریح کرد: رییس جمهور با اعلام حمایت قاطع مردم ایران از مردم مظلوم غزه و فلسطین، زیاده خواهی های قدرت های استکباری را نمایان کرد .

استاندار خراسان شمالی با اشاره به سخنان رییس جمهور درباره تحریم های ظالمانه علیه ایران گفت: ایران، هیچگاه زیاده خواه نبوده و تحریم های یکجانبه مردم مسلمان ایران را هدف گرفته است.

به گزارش ایرنا، هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران ساعاتی قبل برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و « صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد.

سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نخستین حضور دکتر پزشکیان در این نهاد بین‌المللی است که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همچنان که در بدو ورود به نیویورک تاکید کرد که پیام ایران برای جهان صلح و امنیت است.

پیش از سخنان رییس جمهور، برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم اسرائیل در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha