موضع‌گیری رییس جمهور در سازمان ملل مقتدرانه و شجاعانه بود

گرگان- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان گلستان گفت: موضع‌گیری رییس جمهور در مقر سازمان ملل در قبال ملت ایران و حقوق پایمال‌شده توسط کشورهای زورگور را مقتدرانه و شجاعانه دانست و گفت: سخنرانی رئیس جمهور بازتاب جایگاه و دیدگاه مردم کشورمان در مخالفت با خشونت، نارواداری، جنگ‌طلبی، زورگویی و زیاده‌خواهی بود.

عبدالجلال ایری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: موضع‌گیری شفاف رییس جمهور در صحن علنی سازمان ملل، نشانه توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: دشمنان از مدت‌ها قبل برای تخریب رییس جمهور و جمهوری اسلامی تلاش و برنامه‌ریزی کردند اما با این سخنان بی‌پرده و انقلابی دکتر پزشکیان مانند همیشه ناکام ماندند.

نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سخنرانی دکتر پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیام‌آور صلح و امنیت پایدار برای همه کشورهای دنیا به‌خصوص ملت‌های مسلمان و منطقه و آغازی برای جایگزینی صلح و برادری با دشمنی و جنگ بود.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران ساعاتی قبل برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و « صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد.

سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نخستین حضور دکتر پزشکیان در این نهاد بین‌المللی است که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همچنان که در بدو ورود به نیویورک تاکید کرد که پیام ایران برای جهان صلح و امنیت است.

پیش از سخنان رییس جمهور، برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم اسرائیل در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha