نماینده گناباد: رییس جمهوری از آرمان‌های مردم ایران دفاع کرد

گناباد- ایرنا- نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهوری در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به صورت قاطعانه از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران دفاع کرد.

هادی محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دکتر پزشکیان در سخنرانی سه شنبه شب خود با دفاع از جبهه مقاومت و لزوم ایستادگی در برابر تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی و زیاده گویی های ابرقدرت‌ها و نظام استکباری، بر کاهش حضور آمریکا در منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور با بیان این مطالب بر دفاع از مردم مظلوم فلسطین به عنوان یکی از آرمان‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد،‌ ادامه داد: تاکید بر توقف نسل کشی رژیم اشغالگر قدس در منطقه از جمله محورهای مهم سخنان رییس جمهوری ایران در سازمان ملل متحد بود.

نماینده گناباد: رییس جمهوری از آرمان‌های مردم ایران دفاع کرد

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس تصریح کرد: رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به خوبی این مساله را تبیین کرد که کشور ایران علیه هیچ کشوری به صورت مستقیم وارد جنگ نمی شود و رویکرد کشور و نظام جمهوری اسلامی همواره رویکرد دفاعی در دفاع از سرحدات میهن و همچنین دفاع از مردم و مسلمانان مظلوم منطقه است.

محمدپور افزود: سخنان رییس جمهوری در سازمان ملل متحد بیانگر فلسفه نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی بود.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس با شعارهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل» حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده و تجاوزات و اقدامات خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران ساعاتی قبل برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و «صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد.

سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نخستین حضور دکتر پزشکیان در این نهاد بین‌المللی است که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همچنان که در بدو ورود به نیویورک تاکید کرد که پیام ایران برای جهان صلح و امنیت است.

پیش از سخنان رییس جمهور، برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم اسرائیل در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha