نماینده مجلس: رئیس‌جمهوری حقانیت ایران را به گوش دنیا رساند

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، حقانیت کشورمان را به گوش دنیا رساند.

سیدمحمد جمالیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پزشکیان سخنرانی خوبی در سطح بین‌الملل داشت و ظلم‌هایی که به واسطه تحریم به ایرانیان وارد شده را از تریبون سازمان ملل بیان کرد.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهوری اشاره خوبی کردند که طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی، دارو و غذا جزو تحریم‌ها نیست، اما به شکل ناجوانمردانه برخی کشورها در این بخش بر علیه ایران ورود پیدا کردند و امروز مشاهده می‌شود که در کشور برای تهیه داروها و مواد اولیه دارویی و غذایی چه مشکلاتی برای ایران ایجاد شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دکتر پزشکیان در این سخنرانی، تحلیل خوبی بر قدرت نظامی ایران داشتند و اعلام کردند که ایران مشکلی با بقیه دنیا ندارد.

جمالیان گفت: در این سخنرانی بیان شد که جمهوری اسلامی ایران دوست دارد با دنیا تعامل کند اما به شرطی که حقوق ایران به رسمیت شناخته شود.

وی اظهار کرد: دکتر پزشکیان به خوبی بیان کردند که جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود عمل کرده و این آمریکا بوده که برجام و تعهدات خود را زیر سئوال برده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی سازمان ملل گذر تاریخی خوبی داشتند مبنی بر اینکه ایران هیچ وقت کشور متجاوزی نبوده و همیشه به تعهدات اخلاقی و شرعیات پایند بود و در واقع ایرانی اصیل را برای دنیا ترسیم کرد.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران و نمایندگان کشورهای جهان سخنرانی کرد و «صدای مردم ایران و صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» از تریبون این نهاد بین‌المللی شد.

سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نخستین حضور دکتر پزشکیان در این نهاد بین‌المللی است که با بیان دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران همچنان که در بدو ورود به نیویورک تاکید کرد که پیام ایران برای جهان صلح و امنیت است.

پیش از سخنان رییس جمهور، برخی از حاضران در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه ضرورت تبادل آکادمیک ادیان الهی با محافل علمی جمهوری اسلامی ایران، لزوم نقش‌آفرینی رهبران و پیروان ادیان الهی برای تحقق صلح در منطقه و جهان، تبیین چهره واقعی اسلام و مقابله با اسلام‌هراسی، استفاده از ظرفیت رهبران ادیان برای توقف جنگ و جنایت رژیم اسرائیل در غزه، تفکیک دین کهن یهودیت از صهیونیسم و تجلیل از رویکرد ایران در حفظ حقوق و آزادی ادیان پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha