۱۸ پروژه موقوفه استان همدان در دست اجرا است

همدان- ایرنا- معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: عملیات اجرایی ۱۸ پروژه عمرانی و اقتصادی به مساحت ۵۹ هزار مترمربع و زیربنای ۱۳۰ هزار مترمربع از سال ۱۳۹۸ تاکنون در سطح این استان آغاز شده و در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «مرتضی نظری‌افلاک» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های موقوفه ملایر اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال در حال احداث هستند و از منابع مالی موقوفات استان همدان تامین اعتبار می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در کاربری‌های صنعتی، تجاری، مسکونی و خدماتی و شاخص‌ترین آنها در شهرستان ملایر است، افزود: سرمایه‌گذاری، احیا و عمران موقوفات و رقبات یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه این معاونت از سال ۱۳۹۸ با جدیت و با هدف افزایش بهره‌وری اقتصادی موقوفات و احیاء بقاع متبرکه استان، کار خود را آغاز کرد، گفت: احیاء موقوفات و پرداخت حق و حقوق وقف از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی موجب می‌شود موقوفات کمک حال مردم و دولت باشد.

نظری‌افلاک ملایر را یکی از شهرهای پیشرو در حوزه وقف دانست و بیان کرد: در صورت پرداخت حق و حقوق موقوفات، مردم می‌توانند ثمره وقف را در زندگی و سفره‌های خود ببینند، همانطور که ثمره‌های وقف برای مردم شهرستان ملایر ملموس است.

۱۸ پروژه موقوفه استان همدان در دست اجرا است

وی عمران، آبادانی و احیاء بقاع متبرکه را یکی از حوزه‌های فعالیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دانست و ادامه داد: بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی بقاع متبرکه به مساحت ۳۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع و با اعتباری بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال طی پنج سال در حال انجام است.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در حوزه حفظ و نگهداری رقبات موقوفات نیز طی پنج سال، ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع رقبات با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال حفظ، نگهداری، تعمیر و مرمت شده است.

نظری‌افلاک یادآور شد: ۱۰ پروژه دیگر نیز در مراحل ابتدایی و کارشناسی است و به‌زودی به پروژه‌های استان اضافه می‌شود و امیدواریم طی سال‌های آینده شاهد متبلور شدن ثمره موقوفات در سطح استان باشیم.

وی همچنین درباره پروژه بازار مبل و منبت ملایر بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه تجاری بازار مبل و منبت زیرمجموعه استخر سیفیه این شهر با عرصه موقوفه ۶ هزار و ۱۲۹ مترمربع و زیربنای ۱۴ هزار مترمربع از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد.

۱۸ پروژه موقوفه استان همدان در دست اجرا است

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: از محل درآمد موقوفات این شهرستان اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای این پروژه پیش‌بینی شده است که طی ۲۴ ماه در دو طبقه و ۲۴ واحد به صورت نمایشگاهی به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظری‌افلاک بیان کرد: با توجه به نشان جهانی مبلمان منبت ملایر، تلاش کردیم بازاری به روز و در شان مردم در حوزه نمایشگاهی و کارگاهی از محل درآمد موقوفات احداث کنیم.

به گزارش ایرنا؛ به مناسبت هفته وقف با حضور فرماندار ویژه ملایر، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر و جمعی از مسوولان و اصحاب رسانه از پروژه‌های موقوفه این شهرستان بازدید به عمل آمد.

۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha