۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۵۴
کد خبر: 85607703
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

فیلم | همایش روز جهانی بهداشت محیط در شهر ری برگزار شد

شهر ری- ایرنا- همایش روز جهانی بهداشت محیط به میزبانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری عصر چهارشنبه با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تهران و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا،دکتر مصطفی امینی؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان ری روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش روز جهانی بهداشت محیط در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همکاران ما باجدیت و پشتکار فراوان بازدیدها و نظارت های خود را در اماکن مختلفی از جمله بیمارستان ها، دفع پسماندها و زباله های بهداشتی، ارایشگاه زنانه و مردانه ،مراکز نگهداری سالمندان و معتادین و اماکن مختلف انجام می دهند.

فیلم | همایش روز جهانی بهداشت محیط در شهر ری برگزار شد

روز جهانی بهداشت محیط توسط فدراسیون بین المللی بهداشت محیط (IFEH) در سال 2011 با هدف تمرکز بر اهمیت مراقبت از سلامت محیط زیست تاسیس شد.

محیط طبیعی ساخته شده بر سلامت جسمی و روانی ما تأثیر می گذارد. به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، محیط‌های سالم‌تر می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل جلوگیری از تقریباً یک چهارم بار جهانی بیماری‌ها باشد. هوای پاک، چرخه آب و هوا، آب آشامیدنی کافی، بهداشت و بهداشت، استفاده ایمن از مواد شیمیایی، شیوه‌های صحیح کشاورزی، شهرهای حامی سلامت و طبیعت حفاظت‌شده همگی بهترین شیوه‌ها برای یک محیط زیست سالم هستند که می‌تواند منجر به سلامت عمومی شود.

فیلم | همایش روز جهانی بهداشت محیط در شهر ری برگزار شد

از آنجایی که ما اغلب روزانه با محیط اطراف خود در تعامل هستیم، تأثیر آن بسیار قابل توجه است. حفظ سلامت محیط برای محافظت از زندگی در برابر خطرات مختلف محیطی بسیار ضروری است. این عوامل شامل خطرات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی است. چنین خطراتی منجر به سرطان، اختلالات سیستم تنفسی، آسم، آلرژی و سایر بیماری ها می شود.

دلیل اصلی برای گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط، گسترش آگاهی در مورد بهداشت محیط و رویدادهای مختلف مرتبط با آن است. کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی مختلفی در چندین دانشگاه و کالج برگزار می شود که آگاهی نسل جوان را برای درک نیاز و الزام مقابله با مسائل زیست محیطی و همچنین پیشگیری از آنها افزایش می دهد. بسیاری از رویدادها برای تمرکز بر مشارکت دادن مخاطبان در اقداماتی مانند درایوهای حفاظت از محیط زیست و کمپ های بهداشتی سازماندهی می شوند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا در مورد اهمیت نگرانی‌های زیست‌محیطی که نقش حیاتی در سلامت عمومی دارند، بیاموزند.

فیلم | همایش روز جهانی بهداشت محیط در شهر ری برگزار شد

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha