۵ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85608180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوه‌های زنجان سفید پوش می‌شود

۵ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۱
کد خبر: 85608180
کوه‌های زنجان سفید پوش می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: کاهش محسوس دمای هوا و فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت فردا/جمعه/ موجب سفید پوش شدن کوه‌های استان به صورت مقطعی خواهد شد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری و کوه‌های شهرستان طارم مه آلود است که این شرایط بعدازظهر با وزش باد همراه می شود.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در برخی ساعات و مناطق استان به حد نسبتا شدید می رسد، اظهار داشت: تا ظهر روز جمعه شرایط جوی مشابهی در استان حاکم خواهد بود.

سلطانی یادآور شد: از عصر فردا به تدریج سامانه بارشی وارد استان می شود و فعالیت خود را از اواخر وقت با بارش های پراکنده و وقوع رعد و برق آغاز می کند.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه به تناوب تا روز دوشنبه هفته آینده در استان ادامه می یابد و عمده بارش ها از فردا شب تا عصر شنبه پیش بینی شده است.

سلطانی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان، گفت: با توجه به ماهیت رگباری بارش ها و شدت بالای آن در برخی مناطق، این شرایط می تواند موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها شود.

وی به هم استانی ها توصیه کرد: طی این مدت از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و حضور در ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق خودداری کنند.

سلطانی افزود: دمای هوا به طور محسوسی از شنبه تا دوشنبه کاهش می یابد و هوای سردی در استان حاکم می شود بر همین اساس در مناطق سردسیر استان دمای هوا به صفر درجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دمای هوا در شهر زنجان تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت، اظهار داشت: طی این مدت حداقل دما در اغلب مناطق استان تا پنج درجه کاهش می یابد.

سلطانی به کشاورزان توصیه کرد: اقدامات حفاظتی را در باغها و مزارع خود جهت جلوگیری از خسارت به محصولات انجام دهند.

وی افزود: دمای هوای شهر زنجان هم اکنون ۱۴ درجه سانتیگراد است که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه کاهش دارد.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۹ و ۲۶ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۴، خرمدره ۱۰ و ۲۶، آب‌بر ۱۶ و ۲۸، قیدار ۱۱ و ۲۶، سلطانیه هشت و ۲۶ و ماهنشان ۱۰ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha