رییس قوه قضاییه: مشارکت همه اقشار جامعه از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس بود

سمنان - ایرنا - رییس قوه قضاییه با اشاره به هفته دفاع مقدس، گفت: حضور همه اقشار و طبقه‌های اجتماعی، یکی از ویژگی‌های بارز دوران دفاع مقدس ایران در مقایسه با دیگر جنگ‌ها در دنیا بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان سمنان در ستاد فرماندهی فراجا همزمان با هفته دفاع مقدس، با برشمردن ویژگی‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی بیش از چهار دهه، افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در زمره جندالله و سربازان حضرت بقیةالله‌الاعظم(عج) و مدافعان سرافراز کشور، نظام و ارزش‌های اسلامی هستند.

وی بیان کرد: بخش مهمی از عزت و اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های نیروهای مسلح است. امروز آزادگان جهان چشم امید به ایران اسلامی دارند و در ایجاد این امر نقش قوای مسلح ارزنده است. امنیت در میهن اسلامی ما مثال‌زدنی و تثبیت و تحکیم شده است و در تحقق آن نقش نیروهای مسلح و تبعیت آنها از اوامر فرماندهی معظم کل قوا ستودنی است.

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ایران اسلامی بیش از چهار دهه است که با تمام توان در مقابل مستکبران و توطئه‌گران و مخلان امنیت مردم و خائنین، پایمردانه ایستاده‌اند، تاکید کرد: نیروهای مسلح در این مسیر مقدس مجاهدت‌ها کرده‌اند و از نثار جان خود ابایی نداشته و ندارند.

رییس قوه قضاییه با تبیین و تشریح ویژگی‌های منحصر به فرد ایام دفاع مقدس گفت: دوران شکوهمند دفاع مقدس مردم ایران از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بود که با هیچ‌یک از جنگ‌های پیش و پس از آن قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین خصیصه ایام دفاع مقدس، اعتقاد و ایمان رزمندگان به امداد الهی بود و نیروهای مسلح مبتنی بر آموزه‌های دینی عمل می‌کردند. مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدای والامقام ثابت می‌کند که آنها در سطرهای نخست آخرین مسطور عمر خود، پیش و بیش از هر چیزی بر ضرورت پایمردی در مسیر حفظ اسلام عزیز و ارزش‌های اسلامی تاکید می‌کردند. کجای دنیا رزمندگانی در میدان نبرد فکر و ذکرشان حفظ ارزش‌های الهی است.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد ایام دفاع مقدس، حضور همه اقشار و طبقات اجتماعی در جبهه‌های حق علیه باطل بود. همه اقشار جامعه از زن و مرد و پیر و جوان، در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها حضوری فعالانه و ایثارگرانه داشتند. در هیچ جنگ و نبردی چنین حمیت و اتحاد و انسجامی به منصه‌ظهور نرسید.

سردار جلیل موقوفه‌ئی فرمانده انتظامی استان سمنان نیز در این آیین با اشاره به اقدامات مؤثر در این استان به منظور پیشگیری از جرائم و برخورد قاطع با مجرمان، گفت: در نتیجه تلاش‌های همه بخش‌های ذیربط در استان به ویژه تعاملات مثبت و حضور میدانی مسئولان دستگاه قضایی، امنیت پایدار در مناطق مختلف استان مشهود است.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این آیین از برگزاری دومین کنگره شهدای استان در بهار ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزند شهید مدافع حرم «محمدحسین حمزه» به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و مردم شهیدپرور استان سمنان، مَقدم رئیس قوه قضاییه و هئیت همراه را به استان سمنان دیار فرهنگ و ادب گرامی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان سمنان، ترتیب خواهند داد. دیدار با اقشار مختلف مردمی و جوامع نخبگانی استان سمنان، از جمله برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به این استان است.

دیدار با خانواده معظم شهدا، دیداربا کارکنان قوه قضاییه، همچنین ملاقات با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و شرکت در شورای اداری استان از جمله مهمترین برنامه‌های این سفر در راستای رشد و تعالی دستگاه قضا برای خدمات بهتر به شهروندان است.

معاونان و هیات همراه رییس قوه قضاییه نیز با سفر به شهرستان‌های استان سمنان در راستای رفع مشکلات مردم رسیدگی‌های لازم را خواهند داشت.

معاون اول قوه قضاییه به رفع تنش آبی در گرمسار، آرادان و حل مشکلات این منطقه با استان‌های همجوار می‌پردازد.

افتتاح دادگاه صلح از دیگر برنامه‌هاست، سمنان دومین مرکز استان در کشور است که دادگاه صلح در آن به منظور دعاونی موضوعات کم اهمیت‌تر حقوقی و کاهش تشریفات اداری به بهره برداری می‌رسد.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از ساعت هفت صبح با مراجعه به دادگستری شهرستان سمنان واقع در میدان عدالت مطرح کنند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیات‌ عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌ رضوی، سیستان‌ و بلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه وبویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری سفر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha