۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴
کد خبر: 85608275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پزشکان قزوین مدال طلای اختراعات آمریکا را کسب کردند

قزوین - ایرنا - رییس گروه توسعه سلامت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: فناوران دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جشنواره اختراعات آمریکا به میزبانی دانشگاه ویرجینیا مدال طلا کسب کردند.

دکتر حمید کاریاب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مسابقه که در ۲۴ آگوست ۲۰۲۴ برگزار و گواهی آن حدود یک ماه بعد ارسال شد، زهرا نجاتی فر کارشناس مرکز رشد فناوری زیست پزشکی معاونت، دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه به نام‌های رضا عسگری، سالار یوسف زاده، محمد محمدی و علیرضا خدابنده با ایده محوری اسپری هوشمند ترمیم زخم چند منظوره برنده مدال طلا در بخش سلامت جشنواره شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پیشگیری از آسیب های جدی پس از سوختگی، فناوران دانشگاه بر روی ایده طراحی اسپری هوشمند ترمیم زخم چند منظوره که می تواند عملکردهای متعددی داشته باشد، کار کردند و این اسپری هوشمند می تواند در سیستم درمانی و بهبود زخم کمک زیادی به بیماران کند.

کاریاب با بیان اینکه اسپری دارای ویژگی های آنتی باکتریال و تعدیل التهاب است، تصریح کرد: در این اسپری از ترکیبات حافظه دار، پروبیوتیک و یک عامل تغییر رنگ زیست سازگار و حساس به pH استفاده شده ترکیبات این اسپری می تواند به طور فعال رشد سلولی و بازسازی بافت را تحریک کند.

این مسوول ادامه داد: این اسپری قابلیت پایش بهبود زخم را دارد و با تغییر رنگ می تواند تغییر روند درمان را اطلاع دهد، تا جایی که در این طرح سعی شده از ترکیباتی استفاده شود که بتواند بیشترین تاثیر را بر روی زخم و روند بهبودی داشته باشد.

رییس گروه توسعه سلامت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: این جشنواره از بزرگترین و معتبرترین رقابت های علمی، پژوهشی و نوآوری در سطح جهانی محسوب می‌شود که با حضور ۳۴ کشور جهان، بستری بی نظیر برای به نمایش گذاشتن استعدادهای برجسته از سراسر دنیا فراهم کرد و حامیان این مسابقه شرکت google و GCISR مایکروسافت بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha