رویداد ملی جامعه پرداز به میزبانی اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - هجدهمین رویداد ملی جامعه پرداز به منظور تجمع و هم افزایی کنشگران حوزه خانواده، هویت زن و جمعیت به میزبانی اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل روز پنجشنبه در آیین آغاز به کار این رویداد ملی در مجتمع آموزشی خدماتی و رفاهی لاله سبلان اردبیل، گفت: رویداد ملی جامعه پرداز که به صورت تخصصی برگزار می شود محلی برای تجمع و هم فزایی کنشگران حوزه زن ، خانواده و فرزندآوری است.

محمدعلی پهناور افزود: هدف از برگزاری این رویداد یک روزه که با شرکت سمن ها و تشکل های مردم نهاد فعال استان برگزار می شود، شناسایی کنشگران حوزه جوانان و ایجاد یک هم افزایی برای تبادل و همکاری فعالان حوزه جمعیت است.

وی اظهار کرد: اولویت بندی مسائل و تلاش برای ارائه نسخه های بومی برای حل مسائل استان، شناسایی مجموعه های فعال در عرصه زنان، خانواده و جمعیت و معرفی تولیدات ، محصولات و خدمات هر مجموعه به بقیه مجموعه ها و طراحی عملیات براساس نظام مسائل استانی با مشاوره و راهنمایی اساتید از دیگر اهداف برگزاری این رویداد ملی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به وجود مسائل متعدد و متنوع در حوزه جوانان، بیان کرد: یکی از این مسائلی که وزارت ورزش و جوانان هم توجه ویژه ای به آن دارد موضوع ازدواج جوانان، فرزندآوری و جوانی جمعیت است.

پهناور با اشاره به وضعیت فرهنگ و معیشت جامعه، اضافه کرد: با اینکه موضوع معیشت مردم بسیار مهم بوده و وضعیت معیشت مردم به ویژه جوانان خوب نیست اما با اقدامات فرهنگی می توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با تقدیر از سمن ها و سازمان های مردم نهاد، ادامه داد: سازمان های مردم نهاد همیشه و در همه حال با احساس مسئولیت در موضوعات مختلف فعالیت کرده و کمک حال دستگاه های اجرایی و دولت هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: امیدواریم توجه به موضوع مهم ازدواج، فرزندآوری و جوانی جمعیت فقط مختص به روز برگزاری این رویداد نباشد بلکه توجه به این دغدغه مستمر داشته و تدوام یابد.

رویداد ملی جامعه پرداز به میزبانی اردبیل برگزار شد

خانواده از ارکان اصلی جامعه است

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این آیین با اشاره به نقش زن و مادر در جامعه، گفت: خانواده مهمترین سرمایه اجتماعی و از ارکان اصلی جامعه است.

رضوان باقلاچی با بیان اینکه غربی ها به دنبال بی اهمیت جلوه دادن نقش بی بدیل زنان به ویژه مادران در جامعه هستند و با این نگاه به دنیا برنامه داده و برای کشورها نسخه می پیچند.

وی اظهار کرد: استکبار و غربی ها در تمامی تولیدات محصولات فرهنگی مانند فیلم سینمایی، انیمیشن و بازی های یارانه ای به دنبال کمرنگ کردن و حذف نقش اساسی زن و مادر در خانواده و جامعه هستند.

وی بیان کرد: ایران دارای تمدن با سابقه بوده و از گذشته های بسیار دور به زنان و مادران جامعه بسیار اهمیت داده و ارزش قائل بوده است.

وی با اشاره به نقش بی بدیل زنان و مادران در دوران صفوی، اضافه کرد: ایران اسلامی شیر زنان و مادران قهرمان زیادی در برهه های مختلف داشته به طوری که آنها زبانزد خاص و عام بودند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به نقش رفیع زنان و مادران در دین مبین اسلام، ادامه داد: باید تمدن بسیار با سابقه و درخشان ایران اسلامی به جهانیان شناسانده و معرفی شود.

باقلاچی گفت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید برای سه موضوع بسیار مهم هویت زن، جایگاه خانواده و جمعیت برنامه ریزی مناسبی داشته و از ظرفیت سمن ها و سازمان های مردم نهاد نهایت استفاده را بکنیم تا علاوه اجرای قانون جوانی جمعیت، بنیان خانواده ها نیز تحکیم یابد.

رویداد ملی جامعه پرداز به میزبانی اردبیل برگزار شد

دبیر اجرایی کشوری رویداد ملی جامعه پرداز هم گفت: رویداد ملی جامعه پرداز تاکنون در ۱۷ استان کشور برگزار شده و اردبیل هجدهمین استان است که این رویداد در آن برگزار می شود.

مصطفی قلی زاده افزود: روند برگزاری رویداد ملی جامعه پرداز ادامه خواهد داشت و این رویداد در تمامی استان های کشور برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی کشوری رویداد ملی جامعه پرداز هدف از برگزاری این رویداد را شکل گیری شبکه فعال حوزه خانواده و جمعیت در استان های مختلف کشور اعلام کرد.

قلی زاده اظهار کرد: در این رویداد ۲ موضوع معرفی و شناسایی تیم های شرکت کننده و تفاهم و تعریف و اجرای عملیات مشترک بین تیم های شرکت کننده برای ما بسیار مهم است.

رویداد ملی جامعه پرداز به میزبانی اردبیل برگزار شد

دبیر اجرایی رویداد ملی جامعه پرداز استان اردبیل نیز گفت: برگزاری این رویداد از سال گذشته با همکاری وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی خانواده در سطح کشور آغاز شده است.

سیدجواد میرجوادخانی افزود: هدف از برگزاری رویداد ملی جامعه پرداز شناسایی گروه ها و تشکل های مردمی فعال در حوزه های ازدواج، خانواده و جوانی جمعیت و سبک رندگی است.

وی با اشاره به فرایند و نحوه حضور تیم های شرکت کننده در این رویداد، اظهار کرد: از بین ۴۵۰ سازمان و تشکل مردم نهاد از سراسر استان اردبیل ۴۰ تشکل فعال و دارای محصول و خدمت در حوزه های ازدواج، فرزندآوری، جوانی جمعیت و سبک زندگی اسلامی شناسایی و در این رویداد شرکت کرده اند.

وی بیان کرد: فاز اول این رویداد تعامل بین گروه های شرکت کننده و همکاری با کارشناسان اعزامی از تهران و فاز دوم این رویداد نیز اجرای عملیات مشترک حول محور مسائل و مشکلات موجود استان در این حوزه است.

دبیر اجرایی رویداد ملی جامعه پرداز استان اردبیل اضافه کرد: فازهای بعدی این رویداد در ماه های آینده برگزار خواهد شد تا با استفاده از ظرفیت های نهادها و گروه های مردمی شاهد کاهش مشکلات در حوزه های مختلف از جمله ازدواج، فرزندآوری، جوانی جمعیت و سبک زندگی اسلامی، ایرانی باشیم.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha