رهبر انقلاب بر تشکیل امت واحده تاکید مستمر دارند

بیرجند - ایرنا - قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: چنانچه کشورهای اسلامی به عنوان امت واحده جایگاه خود را در جهان پیدا کنند، دشمنان این گونه در فلسطین و لبنان مرتکب جنایت نمی‌شوند لذا یکی از تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری، وحدت کشورهای اسلامی است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یکی از محورهای سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت را مسئله غزه و لبنان ذکر کرد و افزود: این روزها دشمنان قسم خورده اسلام یعنی رژیم صهیونستی و آمریکا ظلم زیادی به مظلومان غزه و فلسطین روا می‌دارند لذا جوامع اسلامی در این خصوص باید احساس تکلیف کنند.

وی یادآور شد: اگر کشورهای اسلامی همکاری داشته باشند آمریکایی‌ها جرات پشتیبانی از رژیم صهیونیستی را ندارند اما به رغم انتظارات، برخی کشورهای اسلامی توصیه به خویشتنداری و میانجیگری می‌کنند تا جنگ پایان یابد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: مقام معظم رهبری معتقد هستند که ما نمی‌توانیم نسبت به مسایل فعلی بی تفاوت باشیم و بعد از یک سال که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه کشتار به راه انداخته، بگوییم به آتش بس تن دهند.

وی اضافه کرد: چون این مسئله در اختیار ما نیست بلکه آنچه در اختیار کشورهای اسلامی است کمک به فلسطین و لبنان بوده زیرا صرف محکوم کردن و پیشنهاد آتش بس کمکی به جبهه مقاومت نمی‌کند.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: اگر به این جایگاه برسیم که همه کشورهای اسلامی به عنوان امت واحده علیه استعمارگران به پا خیزیم قطعا می‌توانیم بر دشمنان پیروز شویم.

وی افزود: بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری مربوط به دوران دفاع مقدس بود و سختی‌هایی که در ابتدای جنگ تحمیلی وجود داشت را نشان می‌دهد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: در مرور خاطرات دوران دفاع مقدس مسئله قابل توجه، جریان نفوذ در کشور است که از همان ابتدای انقلاب وجود داشت اما با همه مشکلات روح ایمان و تعهد رزمندگان از طرفی همراهی مجاهدان و مردم با مقام ولایت باعث شد دفاع مقدس به نفع نظام جمهوری اسلامی پیش برود.

وی با اشاره به بیداری جهانی گفت: امروز در سطح جهان زمینه بیداری فراهم شده و در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا مسئله عدالت خواهی، جهان را بیدار کرده است.

حجت الاسلام نوفرستی بیان کرد: ایشان علاوه بر یادآوری توفیقات ایران در جهاد سخت و دفاع مقدس، بر مراقبت در برابر نفوذ فرهنگی تاکید داشتند لذا به همه مجموعه‌ها از جمله دانشگاه، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای فرهنگی هشدار دادند تا دشمن شکست خورده دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت راه نفوذ نداشته باشند.

وی گفت: جنگ علیه لبنان نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها در فلسطین احساس شکست کرده در عین حال عده‌ای در داخل کشور به دنبال نفوذ فرهنگی هستند بنابراین رهبر معظم انقلاب در این زمینه هشدار دادند تا دشمن در مسایل فرهنگی کشور نفوذ نکند زیرا آثار آن را در برخی جریانات مشاهده می‌کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارم مهرماه در دیدار هزاران نفر از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت، ضمن تبیین دلایل چرایی آغاز جنگ تحمیلی، به دو عامل «سخن نو» و «جاذبه‌های» جمهوری اسلامی در مقابل نظم فاسد و باطل حاکم بر جهان اشاره کردند و گفتند: دفاع مقدس علاوه بر دفاع ارزشمند از وطن، دفاع از دین و جهاد فی سبیل‌الله بود که اسلام را زنده و ملت ایران را عزیز و روح معنوی را در کشور ترویج کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha