قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد احیا شود

کیش - ایرنا - رییس هیات مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشور با تاکید بر احیای قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد گفت: سه قوه کشور باید ضمن احترام به قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد، باید مانع صدور تبصره‌های قانونی علیه مناطق آزاد باشند.

به گزارش ایرنا، رحمان سادات نجفی شامگاه چهارشنبه در دیدار مجمع سازندگان جزیره کیش با رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرروت تکریم کارآفرینان در کشور، اظهار کرد: کشورهای خارجی پس از تلاش برای جذب نخبگان و سرمایه داران کشور، امروز در صدد جذب کارآفرینان ایرانی هستند که برای کشور می‌توان جبران ناپذیر باشد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار جذب سرمایه گذار جدید باید در حفظ سرمایه گذاران موجود نیز تمامی تلاش‌ها به کار گرفته شود، افزود: باید به این باور رسید که نحوه تعامل ما با سرمایه گذاران موجود، آیینه عبرتی برای سرمایه گذاران جدید است.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش سهم این جزیره را در تولید ناخالص ملی بسیار مهم توصیف و اضافه کرد: بیش از ۴۰ درصد از درآمدهای عمومی استانی همچون هرمزگان را کیش تامین می‌کند که به نسبت جمعیت رقم بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه تصمیمات وزارت اقتصاد نباید در تضاد با منافع مناطق آزاد باشد، گفت: معافیت‌های مالیاتی یک مشوق برای جذب سرمایه گذاری در مناطق آزاد است که نباید آن را به هر بهانه‌ای تضعیف کرد.

رییس هیات مدیره مجمع سازندگان کیش: به دولت جدید امید داریم

رییس هیات مدیره مجمع سازندگان کیش نیز در این نشست توسعه امروز جزیره را حاصل تلاش‌های شبانه روزی بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: امیدوار به ساماندهی مناطق آزاد در دولت جدید هستیم.

نادر کشتکار با بیان اینکه روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم، افزود: با وجود اینکه بی ملایمتی‌های زیادی را در گذشته متحمل شدیم، اما نسبت به آینده امیدواریم.

وی از رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواست تا برای تقویت مناطق آزاد راه کارهای لازم اندیشیده شود.

کشتکار همچنین نسبت به تقویت فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha