همسران رزمندگان دوران دفاع مقدس در کنگاور تجلیل شدند

کنگاور- ایرنا- به مناسبت هفته دفاع مقدس امروز پنجشنبه در مراسمی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان، از همسران پیشکسوت دوران دفاع مقدس در شهرستان کنگاور در شرق استان کرمانشاه تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کنگاور روز پنجشنبه در این مراسم اظهار کرد: زبان ما قاصر از توصیف رشادت و بزرگ‌مردی رزمندگان و قهرمانان دوران دفاع مقدس است؛ زیرا نام آنها در زمره سربازان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) قرار دارد.

سرهنگ علی‌اصغر اله‌دانه رزمندگان و ایثارگران و شهدا را مصداق آیه السابقون السابقون برشمرد و تصریح کرد: همسران شهدا، ایثارگران و رزمندگان در نبود آن‌ها نسلی را تربیت کردند که ادامه دهنده راه شهدا و ایثارگران است و تربیت نسلی انقلابی که متعهد به آرمان‌های شهدا است حاصل دسترنج و زحمت همسران شهدا و رزمندگان است.

فرمانده سپاه کنگاور عنوان کرد: امروز جبهه‌ای در دنیا شکل گرفته که یک تنه در مقابل استکبار جهانی ایستاده است و الگوی همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان در ایستادگی مقابل دشمن، انقلاب بزرگ اسلامی ایران بود.

او در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدا که به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید را در دفاع مقدس و جهاد فی سبیل الله تقدیم انقلاب کرد و سهم کنگاور هم تقدیم بیش از ۴۰۰ شهید گرانقدر در راه انقلاب و دفاع از میهن است.

فرمانده سپاه کنگاور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند دفاع مقدس انقلاب و اسلام را زنده نگه‌داشت، دفاع مقدس را مصداق بارز جهاد در راه خدا برشمرد و یادآور شد: رزمندگان نوجوان ما با عشق به امام راحل و آرمان‌های اسلام و انقلاب راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند و به شهادت رسیدند و وظیفه ماست که این فداکاری ها را به نسل بعد منتقل کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از همسران رزمندگان دوران دفاع مقدس تقدیر شد.

شهرستان کنگاور با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha