یادمان شهدا باید تبدیل به مراکز فرهنگی شود

تربت حیدریه - ایرنا - مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: احداث یادمان شهدا با هدف پاسداشت رشادت های این عزیزان اگرچه شایسته است اما کافی نیست و این یادمان ها بایستی تبدیل به مراکز فرهنگی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده روز پنجشنبه در نشست  برنامه ریزی کنگره شهدای منطقه تربت حیدریه اظهار کرد: احداث زیرساخت و یادمان تنها انجام ۱۰ درصد کاری است که در زمینه بزرگداشت شهدا باید انجام شود و ۹۰ درصد بقیه تبدیل کردن این یادمان ها به مراکز فرهنگی است.

وی ادامه داد: مراکز فرهنگی باید محل انس جوانان و نوجوانان با اندیشه های عزیزانی شود که در آنجا آرمیده اند و محل توسعه و گسترش اندیشه اسلامی و حضور مومنان و فعالیت های مختلف و گوناگون فرهنگی باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: شهرستان تربت حیدریه دارای متقاضی بسیاری برای میزبانی از شهدا است که اگر شروط و الزام‌های لازم متقاضیان تطبیق کند برای این منظور اقدام می‌شود.

یوسفعلی زاده افزود: پس از بازدید و تایید صلاحیت متقاضی برای حضور و تدفین شهید، بایستی ۷۰ درصد یادمان را بسازد.

به گزارش ایرنا، برنامه نمایش رزمی - فرهنگی حدیث پایداری ویژه کنگره شهید عبدالحسین برونسی و ۲ هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه (شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار) شهریور با حضور مسوولان محلی و مردم در محوطه دانشگاه تربت‌حیدریه برگزار شد.

همچنین بنا بود برگزاری کنگره ملی شهید عبدالحسین برونسی و ۲ هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه (تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار) در شهریور ماه برگزار شود که برگزاری آن به آذرماه امسال موکول شد.

مردم شهیدپرور تربت‌حیدریه در سال ۱۳۵۷، ۴۳ روز زودتر از دیگر مردم ایران بساط حکومت طاغوت را برچیدند، که در برنامه دیشب نمایش آیینی از روزهای نخستین مبارزات انقلابی مردم این خطه آغاز و در ادامه به دوران هشت سال دفاع مقدس و دلاور مردی رزمندگان اسلام پرداخته شد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha