وزارت بهداشت اعتبار مورد نیاز بیمارستان خمین را تامین کند

خمین - ایرنا - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) خمین نیازمند اعتبار است که انتظار می‌رود وزارت بهداشت نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد بیات روز پنجشنبه در سومین همایش مجمع خیرین سلامت خمین افزود:فاز دوم بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا با ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از ردیف اعتباری حذف شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های نماینده مجلس دوازدهم و براساس مصوبه مجلس یازدهم به منظور بازگشت ردیف اعتباری به طرح های نیمه تمام در ۲ سال قبل ردیف اعتباری به فاز دوم بیمارستان برگشت اما اعتبار تخصیص یافته به این طرح صفر است.

بیات گفت: انتظار می رود با حمایت کمیسیون بهداشت مجلس و توجه سازمان برنامه و بودجه، عملیات اجرایب فاز دوم بیمارستان فاطمه زهرا(س) آغاز شود.

وی تاکید کرد: آنچه در بخش بهداشت و درمان خمین انجام شده قابل تقدیر است اما کافی نیست و با حمایت از تکمیل طرح های نیمه تمام شاخصه های بهداشت و درمان شهرستان افزایش پیدا خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این همایش گفت: استان مرکزی از نظر بهداشتی ضعیف است و باید تدابیر لازم جهت اصلاح شرایط اندیشیده شود.

دکتر علی امانی ادامه داد: در استان مرکزی صنایعی وجود دارند که می‌توانند حوزه سلامت را یاری کنند.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی همواره چندین طرح خیرساز وجود داشته است که مهمترین این طرح‌ها افتتاح بیمارستان زنان و زایمان در سال جاری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بهره‌برداری از ۴۴ تخت دیالیز دولتی، فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری و بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی فاطمه زهرا(س) خمین بخشی از اقدامات مدیریت بهداشت و درمان استان مرکزی در سال‌های گذشته است.

امانی ادامه داد: امسال ۹۰۰ تخت جدید به بخش درمان استان مرکزی افزوده شد.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ پروژه خیرساز اورژانس در اراک، خمین و ساوه وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: چندین طرح خیرساز در استان مرکزی وجود دارد که بدون استفاده است و این سرمایه‌ها در حال هدر رفت است، بنابراین هدفمندسازی طرح های خیرساز باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین نیز گفت:مهمترین هدف مجمع خیرین سلامت تامین کمبودهای حوزه بهداشت و درمان است.

دکتر سجاد رحیمی ادامه داد: منابع و امکانات به سمت شهرهای برخوردار تخصیص یافته پیدا می کند و ۴۲ درصد از متخصصان در پنج کلان شهرمشغول به کار هستند.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: باتوجه به اینکه مراجعه کنندگان به بخش دولتی سلامت اقشار ضعیف و متوسط هستند، کمک خیرین به این بخش ضروری است چراکه خدمات را افزایش می دهد.

رحیمی اظهار کرد: در خمین بین نیات خیران و اهداف دانشکده علوم پزشکی همسویی وجود دارد.

وی گفت: ۶ طرح در حوزه سلامت شهرستان خمین امروز بهره‌برداری شد که تعدادی از این طرح‌ها خیرساز هستند.

سال گذشته شاخص هیات امنای خیرین افزایش پیدا کرد و سرانه خیرین برای هر شهروند خمینی در بخش سلامت از یک میلیارد ریال به ۹ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

خمین در جنوب استان مرکزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha