تحویل آمبولانس نسل جدید به اورژانس پیش‌بیمارستانی خمین + فیلم

خمین - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: از محل توزیع دوم آمبولانس در سراسر کشور یک دستگاه آمبولانس نسل جدید به این شهرستان تعلق گرفت و تعداد کدهای فعال شهرستان به هشت کد افزایش پیدا کرد.

دکتر سجاد رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پایگاه‌های اورژانس با بهره‌برداری از یک پایگاه شهری و جاده‌ای در روستای سیان به هفت پایگاه افزایش پیدا کرد که در کاهش زمان رسیدن فوریت پیش‌بیمارستای بر بالین بیمار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی که انجام شده در ماه‌های آینده یک دستگاه آمبولانس و موتورلانس به شهرستان خمین تعلق می‌گیرد و با پیگیری مسئولان و به ویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به ناوگان شهرستان افزوده می‌شود که به اعزام سریع مصدومان به مراکز درمانی کمک می‌کند.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ضن تقدیر از اقدامات و تلاش‌های مرکز پیش بیمارستانی و فوریت‌های دانشکده علوم پزشکی خمین در اعزام‌های جاده‌ای و شهری گفت: این اعزام‌ها به چهار دقیقه کاهش پیدا کرده است.

رحیمی یادآور شد: در نیمه نخست امسال مرکز پیش بیمارستانی و فوریت‌های دانشکده علوم پزشکی خمین سه هزار و ۵۰۰ ماموریت موفق داشته و ۱۲ هزار تماس با مرکز اورژانس این شهرستان برقرار شده که بخشی از این تماس‌ها مشاوره است.

خمین در جنوب استان مرکزی است و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت و یک مرکز بستری و درمانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha