فرهنگ دفاع‌ مقدس گره‌گشای مسائل اقتصادی است/ تولید سالانه ۱۳۰میلیون تن محصول کشاورزی

تهران- ایرنا- سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهادکشاورزی گفت: فرهنگ دفاع مقدس پویا و خط ایثار و شهادت مسیر رسیدن به عزت و فتح و گره‌گشای در همه شئونات اجتماعی و اقتصادی است.

به گزارش ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، ، شاهپور علایی مقدم در سی و ششمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای سنگر ساز بی‌سنگر افزود: امروز روحیه جهادی به یک فرهنگ بین المللی تبدیل شده است و آثار آن از خاورمیانه تا آمریکای جنوبی گسترده شده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت جهادکشاورزی اظهارداشت: با شروع جنگ، مردم پای کار آمدند، نهاد جهاد از نمونه‌های بارز مشارکت مردم و جوانان در دفاع و سازندگی بود که در آن زمان به فرمان خمینی کبیر پایه‌گذاری شد.

وی یادآور شد: در آن دوران جهادگران در کنار ارتش و سپاه حاضر شدند؛ مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ با پشتوانه مردمی طراحی شد و جهادگران در این عرصه پا به پای جنگ و در کنار ارتش و سپاه پیش رفتند.

وی تصریح کرد: جهادگران سنگرسازان بی سنگر با تقدیم ۳۴۰۰ شهید و ۲۲ هزار جانباز تاریخ ساز شدند و آثار این ایثارگری در جهان اسلام و جبهه مقاومت مشهود است، اگر امروز بیداری اسلامی در کشورها ظهور کرده، عامل این بیداری عظمت دفاع مقدس بوده است.

علایی مقدم ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با روش تبیینی و توصیفی دفاع مقدس قله های عزت را را در دیگر شئون اجتماعی و اقتصادی فتح کنیم.

رییس کمیسیون مرکزی ایثارگران وزارت جهادکشاورزی گفت: سیر تکاملی جهاد کشاورزی، از سنگرسازی در جبهه ها آغاز شد و پس از آن وزارت جهاد سازندگی تشکیل شد که رسالت آن محرومیت زدایی، سازندگی روستاها، توزیع عادلانه ثروت و لبیک به فرمان امام خمینی (ره) بود.

وی با اشاره به مساله مهم امنیت غذایی تصریح کرد: امروز سنگرسازان بی سنگر در جبهه امنیت غذایی مجاهدت می‌کنند و در شرایط قحطی، خشکسالی و سوءتغذیه در جهان، بیش از ۱۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی و غذا در کشور تولید می شود.

علایی مقدم اظهارداشت: وزارت جهادکشاورزی اولین وزارتخانه ای است که اداره کل ایثارگران دارد و ارزیابی ایثارگران را انجام می دهد.

سی و ششمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، غلامرضا نوری وزیر جهادکشاورزی، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و جمعی از فرماندهان جنگ جهاد در سالن خوشه وزارت جهادکشاورزی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha