محسن رضایی: دفاع مقدس درسی از گذشته و افقی به آینده است

ساری - ایرنا - دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: دفاع مقدس‌ به‌عنوان یک حادثه مهم در کشور درسی از گذشته و افقی رو به آینده است.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر محسن رضایی پنجشنبه شب در یادواره ۳۸ شهید منطقه کفشگر کلای بزرگ از توابع شهرستان قائم‌شهر در مسجد صاحب الزمان (عج) افزود: این واقعه اسامی گوناگونی از جمله جنگ ایران و عراق، جنگ تحمیلی، دفاع مقدس و جنگ حق علیه باطل دارد که نشان‌دهنده غنای این رخداد است.

وی با طرح این پرسش که چرا به این جنگ تحمیلی می‌گویند، اظهار کرد: این جنگ تحمیلی است، زیرا ما نه‌تنها با صدام بلکه با حامیان او نیز قصد جنگ نداشتیم اما صدام و حامیانش این جنگ را به ما تحمیل کردند.

وی افزود: برخی می‌گویند جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ آغاز شد در حالی که ما نیمه اول سال ۱۳۵۹ حدود ۶۰۰ شهید و ۲ هزار زخمی داشتیم اما حتی این برهه نیز تاریخ دقیق آغاز جنگ نیست بلکه مرداد ۱۳۵۷ صدام با دریافت تماس از آمریکا، در کنار شاه و آمریکا قرار گرفت و در نخستین اقدام امام(ره) را از عراق اخراج و این‌گونه خصومت علیه ایران را آغاز کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با تشریح وضعیت نظامی کشور در هنگام آغاز جنگ یادآور شد: ارتش که تقریبا از هم پاشیده شده بود، سپاه هم امکاناتی نداشت و ورود اسلحه و مهمات هم نداشتیم تا جایی که صدام در ابتدای حمله گفته بود: «مصاحبه دوم من هفته دیگر در اهواز خواهد بود»، اما چه اتفاقی افتاد؟

سردار سرلشکر رضایی با بیان اینکه پس از جنگ سپاه دارای سازمان رزم، تیپ و لشکر بود افزود: ۷۰ هزار عراقی را به اسارت و چند صد قبضه توپ از دشمن غنیمت گرفتیم و اکنون به پیشرفت‌های شگرف نظامی همچون حوزه موشکی و پهپادی رسیده‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حوادث ابتدای انقلاب و جنگ، یادآور شد: سال ۱۳۶۰ در حالی که پنج استان ما در اشغال عراق بود، منافقین دست به اسلحه بردند و از پشت به ایران خنجر زدند.

سردار سرلشکر رضایی بیان کرد: امروز هم در جنگ اقتصادی همین‌گونه است و باید مانند دوران دفاع مقدس با تمام قوا مقابل دشمنان خارجی، بدخواهان و نفوذی‌های داخلی ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی جنگ اقتصادی توسط آمریکا و متحدانش علیه ایران گفت: آن‌ها پس از شکست توطئه‌ها علیه انقلاب و سپس نظام جمهوری اسلامی ایران، این بار متوسل به جنگ اقتصادی برای از پا در آوردن جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با تشریح چرایی این توطئه‌ها، تصریح کرد: ایران گنج و در عین حال شمشیری است که قدرت‌های جهانی معتقدند تسلط بر آن معادل تسلط بر ۵۰۰ میلیون نفر در منطقه است، اگر این گنج در اختیار خود ایرانی‌ها باشد منافع آن‌ها از بین می رود و صلح و امنیت در منطقه مستقر می‌شود.

سردار سرلشکر رضایی ادامه داد: بنابراین تن آنها از این اتفاق می‌لرزد و هرگاه ملت ایران در طول ۳۰۰ سال اخیر خواسته خودش این گنج را به دست بگیرد کودتا کردند یا جنگ به راه انداختند و مانع شدند.

وی افزود: چند سال پیش کلینتون از کودتای ۲۸ مرداد عذرخواهی کرد و رهبر انقلاب با اشاره به این موضوع فرمودند: «خیلی دیر به یاد این موضوع افتادید.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه به جوانان برای خواندن تاریخ انقلاب و دفاع مقدس گفت: پدران و مادران شما اجازه شکست‌ و تکرار از دست رفتن دستاوردهایی چون مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و ۱۵ خرداد را ندادند و نه‌تنها انقلاب به پیروزی رسید، بلکه در دفاع مقدس نیز حماسه‌ساز و پیروز شدند.

سردار سرلشکر رضایی با بیان اینکه دشمنان دریافتند کم‌کم اثر تحریم‌ها در حال بی‌خاصیت شدن است و فتنه نتانیاهو را علم کرده‌اند، تاکید کرد: ما به غربی‌ها هشدار می‌دهیم که این مماشات می‌تواند مانند مماشات در برابر هیتلر، آتش جنگ جهانی را روشن کند.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا همچنین با اشاره به برگزاری یادواره‌های متعدد در استان مازندران اظهار کرد: به امید خدای متعال با همت شما مردم غیور قله‌های پیشرفت را فتح خواهیم کرد و پرچم انقلاب را به دست مبارک حضرت ولی(عج) خواهیم داد.

سردار سرلشکر رضایی به پیشینه باستانی چند هزار ساله قائم‌شهر و مردم انقلابی این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: مردم عزیز قائم‌شهر همواره وطن و اسلام را دوست داشته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha