پزشکیان تعریف خوبی از وفاق ارائه داد/ تقدیر از مواضع ضد صهیونیستی رئیس‌جمهور

تهران- ایرنا- سخنگوی حزب اعتماد ملی با تاکید بر این که رئیس جمهور تعریف خوبی از وفاق ارائه کرد، گفت: یکی از راهبردهایی که پزشکیان همواره ارائه کرده تنش زدایی داخلی است.

«محمدصادق جوادی‌حصار» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، به تبیین راهبردهای اصلی دولت در موضوعات مختلف پرداخت و خاطرنشان کرد: بنده بعد از امضاء برجام، بارها گفتم و نوشتم که ما باید در برنامه جامع اقدام مشترک بین‌المللی، حقوق، منافع و شأن طرفین گفت‌وگو را رعایت ‌کنیم و باید از این مسیر به توسعه پایدار، تعادل و توازن منطقه‌ای و جهانی برسیم.

سخنگوی حزب اعتماد ملی با تاکید بر این موضوع که در داخل ایران هم حتما باید همین کار را انجام دهیم، اضافه کرد: صاحبان منافع، صاحبان گفتمان، صاحبان قدرت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از جمله فرهنگی در داخل کشور باید منافع و توانایی‌های خود را تعریف کنند و پای میز مشترک گفت‌وگو بنشینند و برنامه‌ای را طراحی کنند که جامع و متضمن اقدامات مشترک همه اضلاع تشکیل‌دهنده این سامانه باشد و بتوانند پیرامون یک میز بنشینند و ضمن رعایت حقوق و شانیت و جایگاه خودشان حقوق دیگران را هم به رسمیت بشناسند.

جوادی‌حصار با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهور در انتخابات اعلام کرد که ما با دعوا، اندیشه حذف جریان‌های دیگر در این سال‌ها سودی نبردیم و اگر سودی بوده اندک و هزینه فراوان‌تری داشته است، اظهار کرد: برخی‌ها از شعار «وفاق» استنباط و تعریف دیگری ارائه می دهند؛ تعاریفی خودخواسته و خودخوانده.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در عمل نشان داد، منظور از وفاق چیست و چگونه آن را جست وجو می‌کند، اظهار کرد: وفاق مورد نظر آقای رئیس جمهور از روز نخست نامزدی او در انتخابات ریاست جمهور مشخص شد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: اینکه کسانی امروز مدعی هستند وفاق به معنای آن است دولت بین همه مدعیان قدرت تقسیم شود و شکست خوردگان در انتخابات و مبارزان جبهه مخالف دولت فعلی در دولت آقای پزشکیان نقش‌آفرینی کنند با گام‌های نخست در صحنه مبارزاتی متعارض است.

جوادی‌حصار افزود: از این رو اگر عده‌ای دنبال این هستند که بگویند آقای پزشکیان وفاق را در ایجاد شرکت سهامی تعریف می‌کنند و اتفاقا سهم خود را در آن شرکت بسیار بالا تعریف می‌کنند، به نظر من آدرس اشتباه می‌دهند.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهایی که رئیس جمهور در انتخابات مورد توجه قرار داد، تنش‌زدایی داخلی بود.

وی با بیان اینکه سیاست اعلامی جمهوری اسلامی درخصوص مسئله مهمی مانند فلسطین این است که ما می‌خواهیم ساکنان فلسطین و اراضی اشغالی و فلسطینیان خارج از سرزمین‌های اشغالی در یک رفراندوم سالم و تحت نظارت سازمان ملل و کشورهای دوست، شرکت و در آن دولت خود را انتخاب کنند، گفت: دولت برآمده از این رفراندوم نیز باید مورد توجه و حمایت همه ساکنان فلسطین باشد.

وی افزود: اما طبیعتا جریان اقلیت و رأی‌ستیز صهیونیستی با این تئوری موافقت نمی کند، اما این موضوع همواره سیاست اعلامی جمهوری اسلامی بود و حتی این مسئله از سوی رئیس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل متحد بیان شد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه جهان، با تجربه‌ای که از رفتارهای گذشته خود در حوزه خاورمیانه و معطوف به مقوله فلسطین داشت، بی‌نتیجه بودن آن سیاست‌ها برایش کاملا محرز شده و باید قدری شجاعت و فروتنی نشان دهد و از راه طی شده بی‌نتیجه و پرهزینه برای مردم منطقه بازگردد، بیان کرد: از این رو برای یکبار هم که شده باید با ابزارها و مکانیزم‌های مورد تایید یعنی رأی و رفراندوم سرنوشت یکی از بحرانی‌ترین مناطق جهان یعنی خاورمیانه و فلسطین را تعیین کنند و به دست اهالی آن منطقه بسپارند.

جوادی حصار، سیاست پزشکیان در حوزه فلسطین را عقلانی، ایرانی و استراتژی تعریف شده‌ از سوی نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با جهان پیرامون و جهان فرامنطقه عنوان کرد.

وی در ادامه به تقابل سیاست‌های ایالات متحده علیه کشورمان اشاره کرد و با بیان اینکه تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا که به صورت منطقی هیچ توجیه عقلانی برای به‌کار گرفتن و پیروی کردن از سوی جهانی غیر از آمریکا ندارد، افزود: حتی مردم آمریکا هم چندان التزامی به پذیرش این نوع تحریم‌ها ندارند، زیرا این تحریم‌ها، تحریم‌های دولت‌های آمریکایی است و مشخص نیست هر سیاستی که در دولت آمریکا اتخاذ می‌شود قطعاً مورد حمایت مردم آمریکا هم باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به راهبرد سیاست خارجی دولت، گفت: ما می‌خواهیم گره‌گشایی انجام دهیم؛ آینده روشن برای گفت‌وگوهای همسایگی، منطقه‌ای و رفع سوء‌تفاهمات بین‌المللی، به نحوی که ایران در کنار سایر ارکان قدرتمند و بازوی سازمان ملل و مبتنی بر رأی مردم بتواند در منطقه گره‌گشایی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha