امام جمعه تبریز: جذب به دین و تشیع مهمترین رسالت روحانیون است

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تلاش برای جذب به دین و مذهب تشیع مهمترین و بزرگترین رسالت روحانیون است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل در نشست روحانیون حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی و ذابحین شرعی استان، افزود: روحانیون شاغل در دستگاه های مختلف اجرایی علاوه بر انجام وظایف اداری، مأموریتی بزرگ‌تر دارند و آن سربازی امام‌زمان (عج) است.

وی نقش علما و روحانیون در تبیین اهداف پلید دشمنان اسلام وقرآن و تلاش برای زدودن اعتقادات مردم به شیعه را بسیار حساس برشمرد و ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود افزون بر یکهزار رسانه و سایت هر روز علیه روحانیت شیعه تبلیغ می کنند که این حجم حملات نشان دهنده عمق دسیسه های دشمنان است.

مطهری اصل بر اهمیت اخلاق حسنه روحانیون در برخورد با مردم تاکید و اظهار کرد: ما به حوزه رفتیم تا دین را بیاموزیم، به آن عمل کنیم و به مردم نیز به بهترین شکل ممکن آموزش دهیم که بر همین مبنا مردم نیز انتظار دارند روحانیون سربازان واقعی امام زمان باشند.

وی با اشاره به اهمیت اخلاق حسنه در جذب مردم به اسلام و تشیع، یادآور شد: گرچه انجام وظایف اداری مهم است، اما بدون اخلاق حسنه نمی‌توان مردم را به دین جذب کرد و باید توجه داشت در روز قیامت امام‌ زمان از ما خواهد پرسید که چه کردیم تا بی حجابان و تارکان نماز را به سمت دین بیاوریم.

مطهری‌اصل گفت: در حال حاضر توطئه های سنگینی علیه روحانوین توسط دشمنان طراحی شده است تا نشان دهند روحانیت شیعه افرادی خشن و زورگو هستند و بر همین اساس تصاویر و فیلم های کذب علیه این قشر تولید و پخش می شود.

وی به نقش سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در حوزه تولید و امنیت غذایی اشاره کرد و افزود: روحانیون این سازمان ارتباط نزدیکی با مردم دارند بنابراین مهم‌ترین وظیفه این است که با برخورد مناسب، خوشبینی مردم به روحانیون و اسلام را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: فعالیت های همکاران جهاد کشاورزی در سفره مردم و تامین امنیت عذایی به صورت مستقیم تاثیرگذار است ‌لذا آنان به صورت شبانه روزی برای تنظیم بازار و تولید محصولات کشاورزی در تلاش هستند.

شهرام شفیعی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با ادارات کل و یک شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مشغول فعالیت است. این سازمان با ادارات تابعه شامل اداره کل دامپزشکی استان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اداره کل امور عشایر استان، شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، شرکت پشتیبانی امور دام استان و شرکت خدمات حمایتی حدود ۲ هزار و ۵۰۰‌ نفر پرسنل دارد. همچنین تشکل‌های مختلف در بخش کشاورزی استان نیز فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: جهاد سازندگی نهاد انقلابی است که با فرمان حضرت امام (ره) تشکیل شد و از همان ابتدا با حضور در روستاها و عجین شدن با روستاییان برای توسعه روستایی تلاش کرد.

شفیعی با بیان اینکه بعد از شروع جنگ تیپ ۵۷ فجر در جبهه های غرب و جنوب حضور یافت، اضافه کرد: در آذربایجان شرقی۱۷ هزار نفرنیروی مردمی اعزام شدند که حاصل آن طراحی ‌پل
های مختلف مثل خیبر و پل بعثت بود. سردار شهید بهروز پورشریفی طراح پل خیبر بود که افتخار ‌بزرگی است. همین فعالیت ها باعث شد تا حضرت امام خمینی (ره) لقب سنگرسازان بی سنگر را به آنها اعطا کند.

به گفته وی جهاد سازندگی در استان ۱۲۲ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و ۵۷ نفر از کارکنان آن به درجه رفیع آزادگی و ۵۴۰ نفر به درجه رفیع جانبازی نائل شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha