نماینده سبزوار: مجلس از وضعیت ایران‌خودرو تحقیق می‌کند

سبزوار - ایرنا- عضو کمیسیون عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و نماینده شهرستان‌های غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دوازدهم یک تحقیق و تفحص کامل و نتیجه‌دار از وضعیت شرکت ایران‌خودرو انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا، بهروز محبی نجم‌آبادی روز جمعه در نشستی خبری با خبرنگاران افزود: فراکسیون مبارزه با فساد برای این تحقیق و تفحص مامور شده و رایزنی هایی شده نمایندگانی برای این موضوع انتخاب شوند که پایشان نلرزد، زیرا در گذشته شاهد بودیم که همه تحقیق و تفحص ها در این حوزه ناکام بود.

وی با اشاره به قرعه کشی های ایران‌خودرو و پول های کلانی که از این مسیر وارد حساب این مجموعه شده است، گفت: ایران خودرو باید سود روزانه این مبالغ را به مردم بازگرداند.

محبی ادامه داد: شرکت ایران خودرو باید در خصوص مشکلات مربوط به خودروهای فرسوده، تاکسی ها و مشکلات موتورهایی که روی خودروهای "سورن پلاس" گذاشته و مسأله ایجاد کرده است،‌ پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس به پیگیری های انجام شده و مکاتبه با رییس جمهوری در این خصوص اشاره و بیان کرد: من معتقدم که این نقص مجلسی ها بوده است و اگر مجلس های گذشته به وظیفه خود در تحقیق و تفحص عمل می کردند،‌ امروز این وضعیت را در ایران خودرو شاهد نبودیم.

خراسان رضوی دارنده بدترین پهنای باند، بعد از سیستان

نماینده غرب خراسان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ خراسان رضوی بعد از سیستان و بلوچستان،‌ بدترین وضعیت پهنای باند را در سال های اخیر داشته است که پیگیری ما برای حل مسأله پهنای باند استان و طرح سؤال در این خصوص، منجر به آغاز کار پیمانکار با قراردادی به ارزش پنج هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال شد که سه هزار میلیارد ریال از این مبلغ از محل تسهیلات پست بانک تامین می شود.

محبی اظهار کرد: اجرای این طرح می تواند بسیاری از مشکلات استان در حوزه پهنای باند را برطرف کرده و وضعیت را ارتقا ببخشد.

وی در عین حال افزود:‌ با وجود همه اقدامات خوب انجام شده در حوزه ارتباطات، ۸۲ روستای غرب خراسان همچنان مشکل دارند.

تیم هندبال سبزوار، حامی قوی نیاز دارد

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث حمایت از تیم هندبال سبزوار و ادامه حضور این تیم در لیگ برتر هندبال، گفت: باید یک پشتیبان قوی وارد کار شود که ما در این خصوص به رایزنی‌های خود برای جلب حمایت یکی از صنایع منطقه از این تیم ادامه می دهیم.

محبی با اشاره به تلاش ها و پیگیری های انجام شده برای ماندن هندبال سبزوار در لیگ برتر گفت: مصوبه تداوم حمایت در هیأت مدیره ایران خودرو مطرح شد تا همانند سال گذشته این تیم با عنوان «پیکان» در لیگ ادامه فعالیت دهد، اما متأسفانه ایران خودرو هم عهدشکنی کرد و هم به وظیفه خود به درستی عمل نکرد و با طفره رفتن از پذیرش یک مبلغ ناچیز، مسوولیت اجتماعی خود را زیر سوال برد.

بیمه کارگران ساختمانی

این نماینده مجلس یکی از ضعف های مجلس یازدهم را در بحث بیمه کارگران ساختمانی عنوان کرد و گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس سه قانون در این خصوص مصوب کرد که متاسفانه این قوانین اجرایی نشد.

محبی اظهار کرد: اکنون ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور بیمه هستند که این کارگران نیاز به بررسی و پایش دارند و این در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم است.

وی در خصوص لغو صلاحیت ایمنی پیمانکاران نیز گفت: دولت در راستای تسریع کار پیمانکاران، این اقدام را انجام داد که می توان گفت این یک خطای راهبردی در نخستین مصوبات دولت جدید بود.

موضوع معدن طبس

نماینده عرب خراسان در مجلس با اشاره به حادثه ناگوار معدن طبس گفت: مجلس ۲ موضوع بررسی قصور و یا تقصیر، علل یا عوامل این حادثه و نیز پوشش بیمه ای کامل برای بازماندگان این حادثه را در دستور کار دارد و نمایندگان به طور جدی این موضوعات را پیگیری می کنند.

محبی در خصوص بحث فیلترینگ نیز گفت: مکاتباتی با مجلس برای نظارت بر فیلترشکن ها و فعال شدن کمیسیون فرهنگی در این زمینه انجام شده است.

وی اظهار کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا برخی اقشار مانند خبرنگاران، استادان دانشگاه و اعضای هیات علمی بتوانند از ابنترنت بدون فیلتر استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم باید به گونه ای عمل کرد که سکوهای خارجی در ایران نمایندگی داشته و پاسخگو باشند، زیرا بسیاری از پرونده هایی که اکنون حوزه قضایی ما را درگیر کرده است در همین زمینه است.

این نماینده مجلس به اقدامات خود در زمینه نهایی شدن ایجاد امور آب ناحیه جوین، دو ناحیه نفتی در جغتای، افتتاح سالن همایش های دانشگاه حکیم سبزواری، حل مسأله روشنایی بزرگراه غدیر سبزوار، برطرف شدن مشکل گاز و برق مجتمع آرامش و بازگرداندن دوباره دانشگاه پیام نور جغتای به جدول انتخاب رشته و اضافه کردن دانشجو نیز اشاره کرد.

وی با اشاره به سفر رییس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به منطقه اشاره کرد و گفت:‌ با تشکیل نشست اعضای این کمیسیون در مشهد، که با حضور فرمانداران سبزوار، خوشاب و جوین برگزار شد، اتفاقات مبارکی برای منطقه افتاد و تصمیمات خوبی گرفته شد.

محبی گفت:‌ از نتایج نشست مزبور اعمال بحث ماده ۲۳ در خصوص جاده های سبزوار - سلطان آباد - دوغایی، سلطان آباد - حکم آباد - شفیع آباد، بیمارستان شهر سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب و پردیس دانشگاه حکیم سبزواری و نیز ماده ۵۶ در خصوص تکمیل خط ریلی آنتنی سبزوار، که در مراحل پایانی است، بوده است.

وی اظهار داشت: ۵۸ قرارداد مربوط به آسفالت راههای شریانی و روستایی منطقه نیز که در ۲ سال اخیر اجرایی شده و راکد مانده بود،‌ با مبالغی که تزریق شد مجدد به کار افتاد.

نماینده غرب خراسان در مجلس با اشاره به پیگیری برای اجرای مراحل ۲ و سه نیروگاه داورزن نیز گفت: با توجه به پذیرش مالکیت توسط شرکت مبنا، قول مساعد داده شده است تا ظرف یک تا ۱.۵ سال آینده طرفیت ۴۵۶ مگاواتی این نیروگاه کامل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha