رونمایی از اطلس گردشگری قلب طهران و زندگینامه عباس شیرخدا

تهران بزرگ - ایرنا - مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲ گفت: در بیستمین آیین قرار خدمت شهردار تهران، اطلس گردشگری قلب طهران و زندگینامه عباس شیرخدا که به همت اداره روابط عمومی این منطقه تدوین و به چاپ رسیده توسط شهردار تهران رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، روح الله دلیری روز جمعه افزود: اطلس گردشگری قلب طهران به عنوان نقطه آغاز شهرنشینی در پایتخت است که پس از تدوین توسط اداره روابط‌عمومی منطقه ۱۲ و اخذ مجوز وزارت ارشاد، چاپ و همزمان با هفته گردشگری در بیستمین آیین قرار خدمت رونمایی شد.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲ تهران اظهار کرد: این اطلس در ۱۸۳ صفحه به معرفی ۱۳ بخش، ایستگاه‌های مترو، درمانگاه‌ها، سالن نمایش و سینما، پارک‌ها، کتابخانه‌ها، هتل‌ها، آثار ثبتی، موزه‌ها، اماکن تاریخی، امامزاده‌ها، مساجد تاریخی، اماکن مذهبی و اماکن شاخص به همراه لوکیشن و QR هر مکان به معرفی نحوه دسترسی به مکان مورد نظر، مساحت بنا و حداقل زمان بازدید برای هر مکان می‌پردازد.

دلیری ادامه داد: اطلس گردشگری گامی هدفمند و هوشمندانه در معرفی کلیات و مفاهیم گردشگری، سیمای جهانی گردشگری تهران قدیم است.

وی گفت: این اطلس به بیانی ساده و دقیق از مسایل پرداخته و با توجه به اهمیت گردشگری به عنوان یکی از منابع ایجاد اشتغال در سطح ملی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور، کمک شایانی در معرفی و مکان یابی آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری و توریستی خواهد داشت.

رونمایی از کتاب زندگینامه عباس شیرخدا 

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲ همچنین از برگزاری مراسم تکریم و رونمایی از کتاب زندگینامه عباس شیرخدا، مرشد و نوازنده ضرب زورخانه‌ای خبر داد.

دلیری گفت: این کتاب با سفارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲ و قلم ماشالله صفری به منظور ترویج فرهنگ ورزش باستانی زورخانه ای و نکوداشت نام بزرگان ورزش‌های باستانی نوشته و چاپ شد.

وی اظهار کرد: این کتاب با یک مقدمه در خصوص ورزش باستانی زورخانه‌ای در ایران و مفاهیم و اصطلاحات آن زمان آغاز و در ۴ فصل در خصوص زندگی «عباس شیر خدا» در محله مولوی منطقه ۱۲ و کودکیشان، همزمانی ایشان با چهره‌های محبوب ورزشی مانند زنده یاد تختی، ورود سینما و رادیو به ایران و اجرا در رسانه ملی است.

در پایان، کتاب با بیان خاطرات اشخاصی مانند وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲، محمد رضا طالقانی سرپرست سابق فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی، نجات ورزشکار پیشکسوت باستانی زورخانه و روح الله دلیری مدیر اداره روابط‌عمومی منطقه ۱۲ از عباس شیرخدا و آلبوم تصویری ایشان از کودکی تاکنون به اتمام می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha