۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85609516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجارستان: سیاست تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه «کاملا شکست خورده» است

تهران- ایرنا- وزیر خارجه مجارستان گفت: کشورش بر این باور است که سیاست تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه جز «شکست کامل» چیز دیگری نیست.

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: پیتر سیارتو گفت که اقدامات محدودکننده اتحادیه اروپا علیه روسیه به هیچ وجه کمکی به پایان دادن درگیری اوکراین نخواهد کرد و بیش از روسیه، به اقتصاد اروپا آسیب وارد خواهد کرد.

سیارتو در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به خبرگزاری تاس گفت: موضع ما در رابطه با تحریم ها کاملا روشن است. ما سیاست تحریم اتحادیه اروپا را شکست کامل می دانیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیار بدیهی است که ما از تورم سرسام‌آور و از افزایش سریع قیمت انرژی رنج برده‌ایم. هر دوی این موارد حاصل نظام تحریم ها است.

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد کشورها و شرکت های مهم غربی، صرفا تحریم هایی را که خود اعمال کرده اند، دور می زنند. بنابراین این تحریم ها، ریاکارانه، بی معنی و شکست خورده هستند.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه مجارستان پیشتر گفته بود بوداپست باید همکاری خود به ویژه در حوزه اقتصادی را با مسکو حفظ کند.

وی تاکید کرد تمام اروپا به طور پنهانی با روسیه تجارت می‌کنند.

سیارتو افزود: بوداپست علاقه‌مند به توسعه همکاری بین مجارستان و روسیه در حوزه‌هایی است که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال، تمام اروپا با روس‌ها تجارت می‌کنند اما تفاوت آنها با ما این است که آنها سعی می‌کنند این موضوع را پنهان کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha