افزایش ۱۶ درصدی عرضه بنزین در آذربایجان شرقی/ مصرف CNG کاهش یافت

تبریز- ایرنا- مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از افزایش ۱۶ درصدی عرضه بنزین در استان به رغم شایعات کمبود سوخت خبر داد.

ناصر راشدی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص آخرین وضع تامین سوخت بنزین جایگاه‌های آذربایجان شرقی، اظهار کرد: از مقابل ۱۷ پمپ بنزین گشت می زدم، صف‌های طولانی خودروها را برای دریافت بنزین مشاهده کردم که جای تعجب دارد چرا مراجعه مردم این قدر افزایش یافته است.

وی افزود: همه از ناترازی انرژی و بنزین صحبت می‌کنند اما این ناترازی در آذربایجان شرقی وجود ندارد و حتی تولید بنزین استان بیش از مصرف است.

راشدی ادامه داد: مصرف روزانه بنزین آذربایجان شرقی حداکثر به ۴.۵ میلیون لیتر می‌رسد در حالی که در پنج روز نخست مهرماه، روزانه بیش از پنج میلیون لیتر بنزین به طور متوسط در استان تولید شده است و امروز حتی به بیش از ۶ میلیون لیتر می‌رسد.

راشدی تاکید کرد: شایعات درباره افزایش قیمت بنزین، شارژ کارت سوخت و بازگشایی مدارس دلایل افزایش تقاضای بنزین در این روزها است که به مردم توصیه می‌کنیم نگران نباشند زیرا بنزین روزانه از طریق خطوط لوله و ماشین تدارکات به تمام جایگاه‌های استان می‌رسد بنابراین بهتر است تا به طور تدریجی به جایگاه‌ها مراجعه کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز با شرایط شارژ کارت سوخت و بازگشایی مدارس در روزهای نخست مهرماه با ترافیک در جایگاه ها رو به رو بودیم اما امسال با افزایش ۱۶ درصدی عرضه بنزین نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان مواجه هستیم.

وی گفت: تعداد ۱۸۹ جایگاه در آذربایجان شرقی وجود دارد که همگی با نفتکش حتی به تعداد چهار یا پنج بار سوختگیری می‌کنند و جایگاه‌هایی در تبریز داریم که مصرف روزانه آنها بیش از ۱۲۰ هزار لیتر است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی در خصوص دلیل تعطیلی برخی جایگاه‌های بنزین در روزهای گذشته، اظهار کرد: تقاضای بیش از حد مردم برای دریافت بنزین موجب شد تا برخی جایگاه‌ها در انتظار برای رسیدن نفتکش برای سوختگیری، مدتی را تعطیل کنند.

وی همچنین به وضعیت جایگاه‌های CNG نیز اشاره کرد و گفت: اکنون جایگاه‌های CNG در استان فقط با ۶۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و مقدار فروش آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha