معاون شهردار تهران: هر اتوبوس برقی با یک بار شارژ ۳۰۰ کیلومتر پیمایش دارد + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به خرید اتوبوس برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: اتوبوس‌های برقی با یک بار شارژ می‌توانند تا ۳۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند.

محسن هرمزی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص جایگاه‌های شارژ برقی اتوبوس‌ها در تهران افزود: این جایگاه‌ها در پایانه‌های اتوبوس به صورت مشخص در دماوند و بعثت در حال تجهیز هستند و مشکلی پس از ورود اتوبوس‌های برقی چینی به تهران برای شارژ نخواهیم داشت.

وی در مورد ایستگاه شارژ برقی خودروها نیز اظهار کرد: ۷۴ نقطه پیش بینی کردیم که به صورت مشخص رانندگان می‌توانند در ایستگاه‌های میدان آزادی، انقلاب، پارکینگ حافظ، شهرداری منطقه ۶ و بوستان نهج البلاغه خودروهای خود را شارژ کنند.

هرمزی در مورد خرید اتوبوس‌های ۱۸ متری تولید داخل برای تهران هم گفت: قرارداد خرید این نوع اتوبوس‌ها را با ایران خودرو این هفته نهایی می‌کنیم و تا پایان سال ۵۰ درصد آن وارد ناوگان می‌شود.

معاون شهردار تهران این را هم گفت که آمار نوسازی اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی پایتخت تا به امروز یک هزار و ۱۱۶ دستگاه رسیده و امروز با ۲ هزار و ۳۲۳ دستگاه به مردم خدمت رسانی می‌کنیم.

هرمزی در مورد زمان رسیدن اتوبوس‌های چینی برقی عنوان کرد: پارت اول به گمرک رسیده و کار ترخیص تسریع و تا پایان سال ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه وارد کشور می‌شود.

معاون شهردار تهران: هر اتوبوس برقی با یک بار شارژ ۳۰۰ کیلومتر پیمایش دارد + فیلم

تقدیر از اهتمام دولت در حل مشکلات تاکسیرانان

وی در مورد تجمع رانندگان تاکسی برقی مقابل شورای اسلامی شهر تهران هم یادآور شد: آنها خواستار اعمال قانون ۱۲ برای دریافت کمک نقدی در خرید این نوع خودروها هستند.

به گفته وی، چون خودروهای برقی سهمیه سوخت ندارند از همان اول فعالیت، صرفه جویی در مصرف بنزین رخ می‌دهد و در این رابطه با اهتمام و کمک دولت و شخص رییس جمهور و معاون اول، کارگروهی بزودی تشکیل و موضوع مهم برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور و کمک به این رانندگان عملیاتی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha