قیمت مرغ در استان مرکزی بالاتر از میانگین کشور است

اراک - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: قیمت مرغ در این استان بالاتر از میانگین کشوری است و این وضعیت قابل قبول نیست.

به گزارش ایرنا، محمدرضا گودرزی روز شنبه در کمیته اقدام مشترک تنظیم‌بازار استان مرکزی در اراک، افزود: فراوانی مرغ در استان مرکزی وجود دارد و بیش از نیاز مردم تولید می‌شود، اما قیمت تمام شده آن بالا است و برخی مردم ناراضی هستند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون قیمت هرکیلوگرم مرغ در استان مرکزی با وجود مازاد بر نیاز، حدود ۲۰ هزار ریال از کشور بالاتر است.

مدیرکل دفاتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: براساس قانون اولین مسئول برای رسیدگی به تخلفات صنفی و گرانی، اتحادیه‌ها هستند، اما این باور در اتحادیه‌های استان وجود ندارد.

گودرزی اظهار کرد: پس از اتحادیه‌ها این برخورد با اتاق اصناف است که جای تاسف دارد که در این راستا استان مرکزی به نسبت کشور فاصله معناداری دارد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی نیز با کمبود امکانات و اعتبارات همراه هستند و این مشکلات باعث شده تا توفیقات در زمینه برخورد با تخلفات کم باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اضافه کرد: این استان در زمینه تورم جزو ۱۰ استان با نرخ بالا در کشور بود اما در شهریورماه با روند کاهشی نسبت به میانگین کشور همراه شده است.

گودرزی عنوان کرد: اما باز هم در بسیاری از موارد از جمله نرخ تورم در آب، برق و سوخت از میانگین کشور بالاتر است و این موضوع باید با جدیت بررسی شود زیرا این بخش مصوبه سراسری دارد و باید به صورت یکسان در جامعه اعمال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه این نشست گفت:‌کمبود برخی داروها از جمله وارفارین در کشور وجود دارد و تلاش شده در استان مرکزی کمترین مشکل را داشته باشیم.

دکتر علیرضا امانی افزود: به طور میانگین هر هفته یک مرکز زیبایی غیرمجاز در استان مهر و موم می‌شود و طی ۶ ماه اول امسال، ۸۰ مرکز زیبایی و دندانپزشکی غیرمجاز مهر و موم‌ شده است.

وی بیان کرد: به هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهیم در استان مرکزی کسی با سلامت مردم بازی کند، اگر پرونده تخلفات کمتر شده تنها به دلیل بازرسی ویژه و مستمر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: هدف است تا در ۶ ماه دوم‌ سال، تعداد پرونده‌های تخلفاتی کمتر اما بازرسی‌ها بیشتر از قبل شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی هم در این جلسه گفت: وضعیت مرغ در استان مناسب نیست و نیاز است تدابیر لازم اندیشیده شود.

سعید نوراللهی افزود: جهادکشاورزی باید با هر مرغداری که توزیع مرغ را از طریق سامانه انجام نمی‌دهد برخورد کند.

وی بیان کرد: باید برای مرغداری که تمکین نمی‌کند، تشکیل پرونده شود و توزیع تنها از طریق سامانه صورت گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی هم در این نشست گفت: از ۲۸ شهریور تا سوم مهرماه روزانه ۲۵۰ تن مرغ و از سوم مهرماه تاکنون روزانه ۲۰۰ تن مرغ در استان کشتار شده و مشکلی در توزیع مرغ نیست.

حمیدرضا اخوان افزود: قیمت مرغ طی ۲۰ روز در سطح کشور دچار التهاب شد که دلیل اصلی آن افزایش قیمت جوجه و تلفاتی بود که به دلیل گرما ایجاد شده بود.

وی بیان کرد: کشتار روز گذشته استان، ۱۰۰ هزار قطعه و ۱۹۷ هزار تن لاشه مرغ بود و اکنون در تامین مرغ مشکلی وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: مشکل اصلی با کشتارگاه‌هایی است که تنها به منافع خود توجه دارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: ۱۶۰ داروخانه استان مرکزی تحت پوشش هستند که ۱۴۰ داروخانه در ۶ ماه نخست امسال بازدید و فاکتورهای فروش صادره آنها بررسی شد که چند فقره تخلف به علت عدم آگاهی مشاهده شد.

علی یادگاری افزود: ۲۴ مورد شکایت در راستای گرانفرشی دریافت شده بود که چهار مورد آن اثبات شد.

وی بیان کرد: برخی داروخانه‌های استان مرکزی از تهیه و عرضه شیرخشک ممانعت می‌کردند که با این واحدها برخورد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: یک مشکل اساسی در زمینه عطاری‌ها در استان مرکزی وجود دارد و ۷۰ درصد آنها بدون جواز کسب فعالیت دارند.

یادگاری اظهار کرد: ۴۵۰ عطاری در استان مرکزی وجود دارد که تنها ۱۵۰ تا حدود ۲۰۰ واحد آنها مجوز دارند.

وی بیان کرد: عطاری‌های غیرمجاز دخالت‌های غلط در کارهای پزشکی دارند که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: از سوی معاون قضایی استان مرکزی دستوری صادر شده که اگر عطاری در لحظه بازرسی مجوز نداشت، بلافاصله مهر و موم شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha