۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85610009
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آغاز کشت پاییزه در ۲۳۲ هزار هکتار از کشتزارهای خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: کشت پاییزه در سطح ۲۳۲ هزار هکتار از کشتزارهای این استان آغاز شد.

وحید صباغ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه ریزی شده است تا در سال زراعی جاری ۸۰ هزار هکتار از زمین های آبی و ۱۵۲ هزار هکتار از زمین های دیم زیر کشت محصولات پاییزه برود.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای تامین نهاده های مورد نیاز اندیشیده شده است و کشاورزان در این خصوص دغدغه ای نداشته باشند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی افزود: برآورد می شود که کشاورزان در سال زراعی جاری ۱۴۳ هزار هکتار از کشتزارهای خود را زیر کشت گندم و ۵۰ تا ۵۵ هزار هکتار کشت جو، حدود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت دانه های روغنی، بیش از هشت هزار هکتار نیز انواع علوفه دامی و مابقی نیز مربوط به سایر محصولات پاییزه از جمله نخود و عدس است.

به گفته وی؛ پیش بینی می شود در مجموع ۵۰۰ هزار تن انواع محصول پاییزه از سطح کشتزارهای این استان برداشت شود.

صباغ گفت: کشاورزان استان اکنون مشغول آماده‌سازی زمین های خود برای کشت پاییزه غلات، دانه های روغنی، حبوبات و گیاهان علوفه ای هستند.

وی با بیان اینکه کشت کلزا در تناوب با گندم و جو در افزایش عملکرد محصول بسیار موثر است، افزود: رعایت این روش موجب کاهش و کنترل علف های هرز و بیماری های گندم می شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی اظهار کرد: کلزا یکی از گیاهان مناطق معتدل است و سازگاری خوبی هم با این نوع اقلیم دارد و البته در کنار آن، سایر دانه های روغنی از جمله آفتابگران و کنجد نیز در خراسان شمالی کشت می شود.

وی گفت: ۲۳۰ هزار تن گندم در سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ از سطح کشتزارهای این استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن ۷۲ درصد افزایش یافت.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha