اجرای طرح جهش تولید در ۷۸ هزار هکتار از دیمزارهای شهرستان بیله‌سوار

اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان از کسب رتبه اول این شهرستان در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان اردبیل خبر داد و گفت: در سال زراعی گذشته ۷۸ هزار هکتار از اراضی این شهرستان در قالب این طرح زیر کشت رفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، صاحبعلی اصغری روز شنبه در جلسه کارگروه آب ، کشاورزی و منابع طبیعی بیله‌سوار با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان با همکاری ۳۶ کارشناس بخش خصوصی و دولتی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: امسال هم ۸۶ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیرپوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفته و ۱۵ هزار تن بذر بین کشاورزان توزیع خواهد شد که تاکنون پنج هزار تن توزیع شده است.

فرماندار بیله سوار با بیان اینکه طرح جهش تولید در مزارع و دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بخش کشاورزی انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت پاییزه گندم و یک هزار و ۵۴۴ هکتار به کشت کلزا اختصاص یابد.

وی در زمینه خرید محصول کشت بهاره سویا هم بیان کرد: امسال حدود ۲ هزار و ۳۷۵ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت سویای بهاره اختصاص یافته بود و پیش‌بینی می‌شود ۶ هزار تن سویا برداشت شود.

فرماندار بیله‌سوار تصریح کرد: نرخ خرید سویا ۳۶۰ هزار ریال است و پیش‌بینی می‌شود از ۱۵ آبان کار خرید محصول در ۲ مرکز خرید بیله‌سوار و جعفرآباد آغاز شود.

اصغری بر لزوم استانداردسازی باسکول‌ها و اطلاع‌رسانی به کشاورزان در زمینه ثبت در سامانه پهنه‌بندی تاکید کرد.

وی سطح زیر کشت گندم در سال زراعی گذشته را ۷۴ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: پارسال حدود ۱۶۶ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت شد که از این میزان ۱۲۴ هزار تن تحویل مراکز خرید شد.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha