یگان‌های ارتش برای مقابله با نفوذ دشمن آماده هستند+ فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- فرمانده تیپ متحرک هجومی شهید «نصر اصفهانی» ارتش مستقر در تربت‌حیدریه گفت: تمامی یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی برای مقابله با هر گونه نفوذ دشمن شامل فیزیکی و فرهنگی، دارای برنامه کامل و جامع است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ ستاد محمدرضا داوودی‌کیا روز شنبه در آیین تجلیل از سربازان نیروهای مسلح مستقر در تربت‌حیدریه که به میزبانی تیپ ۱۷۷ ارتش برگزار شد، افزود: موضوع نفوذ در تمام انقلاب‌های جهان وجود داشته، اما در ایران این آفَت در مرزهای جغرافیایی و فکری محبوس مانده‌ است.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان ایثار و شهادت بیان کرد: همرزمان من در نیروهای مسلح همچون هشت سال دفاع مقدس، با صلابت تمام همچنان مقابل نفوذ دشمن ایستاده‌اند.

فرمانده تیپ ۱۷۷ ارتش در ادامه به نقش ارزشمند سربازان در پاسداری از مرزها اشاره و اظهار کرد: محور اصلی فعالیت‌ در نیروهای مسلح بر دوش‌ سربازها است و لذا باید تلاش کرد سرباز اسلامی و ایرانی همچون شهید فهمیده، شهید یوسف حیدری و بهنام محمدی تربیت شود که شجاعانه در برابر دشمن ایستادند و حرکت ستون دشمن را متوقف ساختند.

داوودی کیا افزود: سربازان امروز، جایگزین سربازانی هستند که در دوران دفاع مقدس از جان مایه گذاشته و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

در پایان این مراسم از ۲۰ نفر سرباز نمونه یگان‌های نظامی مستقر در تربت‌حیدریه تجلیل شد.

در دوران دفاع مقدس ۶۰ هزار سرباز شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

در شهرستان تربت حیدریه تیپ پیاده ۱۷۷ متحرک هجومی شهید محمد جعفر نصر اصفهانی ارتش، گروه توپخانه، موشکی و پدافند هوایی ۶۱ محرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه ناحیه بسیج و نیروی انتظامی مستقر هستند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha