۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85610220
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه‌اندازی کارگاه هوش مصنوعی در خراسان جنوبی اعتبار نیاز دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: به دلیل کمبود اعتبار هنوز کارگاه هوش مصنوعی را در استان نداریم که باید با تخصیص اعتبار، تجهیزات مورد نیاز را خریداری و راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن کامرانی‌فرد روز شنبه در نشست کارگروه توسعه مهارت استان که به ریاست استاندار برگزار شد با اشاره به فعالیت ۱۹ مرکز ثابت و ۱۰۲ کارگاه آموزشی در خراسان جنوبی، افزود: در مجموعه فنی و حرفه‌ای استان ۵۵۰ حرفه آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: ظرفیت آموزشی استان سالانه ۲۵ هزار نفر است، همچنین ۳۰۰ آموزشگاه آزاد خراسان جنوبی در کنار بخش دولتی قرار گرفته اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی به امضای تفاهم‌نامه با اکثر دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: پارسال آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی و خصوصی ۲۷ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کمبود اعتبار و کاهش تخصیص اعتبار به حوزه فنی و حرفه ای استان، بیان کرد: استان رتبه‌های پایانی کشور را در زمینه تخصیص اعتبارات استانی دارد به گونه‌ای که سال گذشته تنها ۴۳ میلیارد ریال اعتبار برای مهارت‌ آموزی تخصیص یافته که رقم بسیار پایینی است.

راه‌اندازی کارگاه هوش مصنوعی در خراسان جنوبی اعتبار نیاز دارد

کامرانی‌فرد افزود: سال گذشته علیرغم کمبود اعتبار استانی توانستیم از محل اعتبار ملی ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار را جذب کنیم.

وی گفت: اکنون سه دپارتمان ملی معدن نهبندان، گوهر تراشی فردوس و صنعت لاستیک در بیرجند فعال است که نقش بسزایی در توسعه مهارت آموزی دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از تجهیز دپارتمان معدن نهبندان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: فضا و تجهیزات آموزشی به شرکت‌های دانش بنیان واگذار شده‌ است.

وی با بیان اینکه در راستای عدالت آموزشی خوابگاه شبانه روزی رایگان را با استفاده از ظرفیت خیرین در بیرجند راه اندازی کردیم، بیان کرد: نمایشگاه دائمی تولیدات کارآموختگان در مرکز خواهران بیرجند راه‌اندازی شده‌ است.

کامرانی‌فرد از راه اندازی پنج نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در راستا درآمدزایی و آموزش مهارت آموزی خبرداد و گفت: کارگاه سنجش عملی در استان با اعتبار ۹ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال را سال گذشته تجهیز و راه اندازی کردیم.

همچنین در این مراسم ۶ نفر از برگزیدگان پنجمین جشنواره استانی مهارت تقدیر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha