توسعه گردشگری زیارت در خراسان رضوی اولویت نخست است

مشهد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: توسعه گردشگری زیارت در استان اولویت نخست و مبنای برنامه ریزی ها محسوب می شود.

سید جواد موسوی روز شنبه در آیین نواختن زنگ «گردشگری و صلح» در مجتمع آموزشی مهر رضوی در مشهد افزود: امسال شعار روز جهانی گردشگری از سوی سازمان جهانی گردشگری با عنوان "گردشگری و صلح " معرفی شده است.

وی اظهار کرد: صنعت گردشگری همراه با صنایع پر درآمد در جهان در حال توسعه است در حالی که مزایای فراوانی، برای کشورها، انسان ها و ملت‌ها دارد.

مدیرکل گردشگری خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی و کلانشهر مشهد به واسطه وجود بارگاه رضوی به عنوان جاذبه ای بی نظیر در کشور مطرح است که باید بر روی تقویت و توسعه گردشگری زیارت در این شهر اقدام شود.

موسوی افزود: هم اکنون حجم کل سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان خراسان رضوی ۱۲۶ هزار میلیارد تومان و معادل یک سوم سرمایه‌گذاری کشور در این زمینه است.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در حوزه گردشگری خراسان رضوی محقق شده که ۱۰ میلیون دلار آن متعلق به ۲ طرح گردشگری استان در سال جاری است.

فرماندار شهرستان مشهد و روسای تمامی تشکلها و مدیران تاسیسات گردشگری خراسان رضوی در این مراسم حضور داشتند.

خراسان رضوی با برخورداری از بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تاسیسات گردشگری، رتبه نخست این بخش را در کشور داراست.

پنجم تا دوازدهم مهر ماه هفته گردشگری نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha