ارایه آموزش های مهارتی به بیش از ۲۳ هزار همدانی

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان گفت: ۲۳ هزار و ۲۹۸ نفر نیمه نخست امسال با شرکت در دوره های آموزشی، مهارتی های فنی و حرفه ای را در آموزشگاه‌های آزاد و مراکز دولتی این استان فرا گرفتند.

وهب مختاران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۶ ماهه سال جاری آموزش های مهارتی به ۱۰ هزار و ۳۶۲ نفر در آموزشگاه های آزاد بخش خصوصی ارائه شد که از این تعداد سه هزار و ۸۴۹ نفر مرد و ۶ هزار و ۵۱۳ نفر زن هستند.

وی با اشاره به ارائه آموزش های مهارتی در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی به متقاضیان افزود: همچنین در این مدت آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای به ۱۲ هزار و ۹۳۶ نفر در بخش دولتی ارائه شد که از این تعداد هفت هزار و ۱۸۲ نفر مرد و پنج هزار و ۷۵۴ نفر زن هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان اضافه کرد: ۱۷ گروه‌ هدف از آموزش های فنی و حرفه‌ای بهره مند شدند.

ارایه آموزش های مهارتی به بیش از ۲۳ هزار همدانی

مختاران اضافه کرد: دوره های آموزشی این سازمان قشرهای مختلف شامل دانش آموزان، دانشجویان، دانش آموختگان و بنگاه‌های اقتصادی و متقاضیان مهارت آموزی، آموزش در محیط کار واقعی، معتادین بهبود یافته، نیروی‌های مسلح، زنان سرپرست خانوار و آسیب دیدگان اجتماعی را پوشش می‌دهد.

وی افزود: این اداره کل افزایش توانمندی های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا را برای متقاضیان آموزش های مهارتی را در اولویت قرار داده است.

مختاران ادامه داد: جوانان جویای کار و افراد بدون شغل می‌توانند از منابع، امکانات و ظرفیت های موجود این مراکز در رشته های فنی و حرفه ای جوشکاری، اتومکانیک، تراشکاری، تاسیسات، لوازم خانگی، و برودتی، برق، کشاورزی، برق الکترونیک، صنایع دستی و هنری، مالی و بازرگانی و فناوری اطلاعات بهره مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha