۳۵ درصد پرونده‌های دعاوی خراسان‌ جنوبی به محاکم صلح ارجاع شد

بیرجند - ایرنا - رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور امسال هزار و ۹۲۷ فقره پرونده معادل ۳۵ درصد پرونده‌های شعب قضایی به محاکم صلح استان ارجاع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد جعفر عبداللهی روز شنبه در آیین افتتاح دادگاه‌های صلح مرکز استان که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد افزود: از این تعداد پرونده تاکنون ۵۱۸ فقره مختومه شده، هزار و ۹۰۴ پرونده نیز در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه ۶۷ درصد پرونده‌های محاکم، دعاوی حقوقی و ۳۳ درصد کیفری بوده است تصریح کرد: با توجه به میزان پرونده‌های ارجاعی به دادگاه‌های صلح، باید اهتمام جدی و لازم برای این محاکم در نظر گرفته شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: در این دادگاه کار مردم لحظه‌ای با چالش مواجه نمی‌شود همچنین از انباشت و گسیل پرونده‌ها به محاکم قضایی جلوگیری شده است تا جلوی سرگردانی مردم گرفته و حقشان تضییع نشود.

وی از روسا، دادستان‌ها و معاونان دادگستری استان برای راه‌اندازی محاکم صلح قدردانی و تصریح کرد: هرچند سه استان سمنان، زنجان و همدان پایلوت اجرای دادگاه صلح بودند اما استان خراسان جنوبی نیز تشکیل این دادگاه را در اولویت قرار داده است.

عبداللهی ادامه داد: شعب دادگاه صلح به غیر از شهرستان عشق آباد که تازه تاسیس است امروز در تمامی حوزه‌های قضایی بخش‌ها، شهرستان‌ها و مرکز استان راه‌اندازی شد.

دادستان کل کشور صبح امروز شنبه هفتم مهرماه با استقبال استاندار خراسان جنوبی و شماری از مسئولان استان وارد بیرجند شد و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای بیرجند، با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

شرکت در مراسم افتتاح دادگاه‌های صلح مرکز استان خراسان جنوبی، افتتاح ساختمان دادگاه صلح شهرستان بیرجند و جلسه بررسی ابعاد حادثه معدن از دیگر برنامه‌های وی در سفر یکروزه به خراسان جنوبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha