آرش رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان این مهارت آموزان در رشته های آموزش ابتدایی، آموزگار استثنایی، دبیری متوسطه، مراقبت و سلامت و مربی امور تربیتی آموزش هایی را در طول ۲ پودمان در دانشگاه فرهنگیان گذرانده و با مباحث تحول آفرین معلمی، مدیریت کلاس، آسیب شناسی کودکان و نوجوانان آشنا شدند.
وی ادامه داد: از ۴۶۴ مهارت آموز آموزش و وپرورش که در آزمون اصلح شرکت کردند، ۳۲۸ نفر زن و مابقی را مرد تشکیل می دهد.
رحمانی گفت: این مهارت آموزان در قالب این ارزیابی صلاحیت حرفه ای را به دست آوده و افرادی که در این آزمون به موفقیت برسند، می توانند در آموزش و پرورش مشغول به تدریس شوند.
به گفته این مسوول، تمامی دستگاه ها برای جذب نیرو یک آزمون ورودی استخدامی برگزار می کنند، اما دانشگاه فرهنگیان برای مهارت آموزان آموزش و وپرروش علاوه بر آزمون استخدامی مجددا فرآیندی به نام آزمون جامع مهارت برگزار می کند که بعد از آموزش و و ارزیابی وارد فضای تدریس و مدرسه شوند.
مسوول نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با بیان اینکه جواب این آزمون نیز هفته آینده آماده و اعلام می شود، خاطرنشان کرد: این آزمون جامع مهارت علاوه بر سوالات چند گزینه ای سوالات مفهومی نیز داشت که به عنوان آزمون عملکردی این داوطلبان محسوب می شود تا آنها بتوانند تحلیل و درک خود را از مساله ای که در فضای آموزشی به وجود می آید ارایه دهند.
نظر شما