محل فعلی دفع پسماندهای شهری سالند فاقد مجوز زیست محیطی است

دزفول - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: محل فعلی دفع پسماندهای شهری شهر سالند دزفول مجوز زیست محیطی و یا موافقت نامه ضمنی در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ندارد.

مسعود نوری پور در حاشیه نشست مشترک با رئیس دادگاه عمومی بخش سردشت در گفت گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکلات زیست محیطی شهر سالند بیان کرد: برای برون رفت از مشکل موجود این منطقه از سال ۱۳۹۸ تاکنون، موضوع در نشست‌های متعدد کارگروه پسماند شهرستان مطرح شده که متاسفانه تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه مخاطره‌های بهداشتی و زیست محیطی همچنان استمرار دارد، افزود: اداره حفاظت محیط زیست دزفول در راستای وظایف قانونی با طرح شکایت قضایی، برخورد با هرگونه تخلیه، دپو و آتش زدن زباله های شهری را در محل فعلی دفع پسماندهای سالند در دست اجرا دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با اشاره به اهمیت توجه دستگاه قضایی به مسایل زیست محیطی گفت: شکایت های متعددی از شهروندان منطقه پیرامون مسایل زیست محیطی در شهر سالند به این اداره ارسال شده که رسیدگی به این موضوع به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به عمل نکردن شهرداری سالند به مصوبه های کمیته پسماند بخش سردشت ادامه داد: شهرداری سالند بر اساس مصوبه کمیته فنی مدیریت پسماند بخش سردشت مکلف شده است تا نسبت به تامین خودروی مناسب برای انتقال پسماندها به سایت ماهوربرنجی اقدام کند که متاسفانه با گذشت بیش از سه ماه از مهلت تعیین شده انباشت و سوزاندن زباله در این محل ادامه داشته و موجب آلودگی زیست محیطی شده است.

نوری پور گفت: پیگیری برای حل این مساله زیست محیطی در شهر سالند با همراهی دستگاه قضایی به منظور توقف تخلیه زباله در محل کنونی دفع پسماند در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، سالند مرکز بخش کوهستانی سردشت دزفول است که در فاصله ۲۵ کیلومتری این شهر قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha