میانگین رسیدن آتش‌نشانان پایتخت به محل حادثه سه دقیقه است

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در گذشته میانگین رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه حدود ۱۰ دقیقه بوده اما اکنون این میزان به حدود حداقل سه دقیقه و حداکثر پنج دقیقه رسیده است.

قدرت‌الله محمدی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کاهش زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه به دلیل توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی در پایتخت ایجاد شده و تلاش داریم در یک سال اخیر نیز در بخش توسعه ایستگاه‌ها اقداماتی اساسی انجام دهیم.

دغدغه آتش‌نشانان پایتخت در تامین تجهیزات برطرف شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: با اقدامات انجام شده در سه سال گذشته دغدغه آتش‌نشانان در تامین تجهیزات تا حدودی برطرف شده است. در این دوره از مدیریت شهری در بخش توسعه ایستگاه‌ها و همچنین تجهیزات اقدامات اساسی شده است.

به گفته وی، در زمینه ایستگاه‌ها در مناطق پرتراکم از جمله بازار و مناطق جنوبی که انبارها و کارگاه‌های تولیدی وجود دارد با کمبود مواجه بودیم و در چند ماه اخیر چند ایستگاه آتش‌نشانی برای کاهش زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه در این مناطق به ویژه منطقه ۱۶ تهران راه‌اندازی شد.

محمدی تاکید کرد: در زمینه تجهیزات مرتبط با آتش‌نشانی نیز تا حدودی توانستیم این سازمان را با امکانات جهانی تطبیق دهیم و به لحاظ ماشین‌آلات سبک و سنگین در مواجه با آتش‌سوزی مختلف از آمادگی نسبی برخوردار هستیم.

میانگین رسیدن آتش‌نشانان پایتخت به محل حادثه سه دقیقه است

به گفته وی، اکنون با توسعه شهرنشینی شکل حوادث نیز تغییر کرده و با به دلیل گسترش برج‌سازی ما مجبور هستیم از تجهیزاتی همچون نردبان‌های بلند استفاده کنیم.

محمدی تاکید کرد: گرچه سازمان آتش‌نشانی به لحاظ ذاتی باید خدمات به مردم شهر تهران ارائه کند اما به دلیل حس نوع‌دوستی به هموطنان در بسیاری از حوادث از جمله سیل و زلزله و حتی آتش‌سوزی در سایر استان‌ها آتش‌نشانان با تجهیزات لازم اعزام و به نوعی این تجهیزات در تهران و سایر شهرهای کشور در مواجه با حوادث استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، اکنون ۱۳۸ ایستگاه آتش نشانی در مناطق ۲۲گانه تهران فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha