تحلیل‌گر انگلیسی: اسرائیل یک رژیم سرکش است/غرب با تحریم این رژیم به توقف درگیری‌ها کمک کند

لندن – ایرنا – رئیس پویش همبستگی با مردم فلسطین در انگلیس، رژیم صهیونیستی را در پی جنایات وحشیانه این رژیم در غزه و لبنان که طی نزدیک به یک سال گذشته ده‌ها هزار کشته و مجروح برجای گذاشته است، یک موجود سرکش توصیف و تاکید کرد که قدرت‌های غربی می‌توانند با تحریم تل آویو، به تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری‌ها کمک کنند.

به گزارش ایرنا، بن جمال ضمن بازنشر فرازهایی از سخنان مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، مبنی بر اینکه «ظاهرا کسی نمی‌تواند نتانیاهو را متوقف کند» در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: این طور نیست که کسی نمی‌تواند، مساله این است که کسی این کار را نخواهند کرد، زیرا قدرت های غربی می‌توانند با تحریم اسرائیل، به تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری‌ها کمک کنند.

وی افزود: اسرائیل بدون حمایت غرب، به‌ویژه از سوی ایالات متحده نمی‌تواند به اقدامات جنایتکارانه خود ادامه دهد. اما به این رژیم اجازه داده می‌شود تا نظم بین‌المللی را زیر پا بگذارد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی ادامه داد: در حالی که جو بایدن (رئیس جمهوری آمریکا) و دیگر رهبران جهان از جمله کی‌یر استارمر (نخست وزیر انگلیس) خواستار خویشتن‌داری و برقراری «آتش‌بس» با رضایت اسرائیل هستند، بنیامین نتانیاهو، حسن نصرالله را در نزدیکی دفاتر سازمان ملل در بیروت به قتل می‌رساند.

وی این حمله را که «باعث تلفات گسترده‌ای در یک منطقه مسکونی شده است»، یک اقدام تروریستی خواند که در برابر چشمان رهبران جهان صورت گرفته است.

بن جمال ادامه داد: به نظر می رسد دعوت به خویشتن داری فقط برای ایران و حزب الله است و اسراییل می‌تواند به نسل کشی در کرانه باختری و تحکیم آپارتاید ادامه داده و جنگ راه بیندازد.

وی تاکید کرد: اسرائیل یک رژیم سرکش است و باید مانند خودش رفتار کرد.

رژیم صهیونیستی پس از یک سال جنایات وحشیانه در باریکه غزه و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین در این منطقه، دست به عملیات تروریستی تازه‌ای در لبنان زده است.

صهیونیست‌ها هفته پیش در اقدامی جنایت‌کارانه با منفجرکردن پیجرهای هزاران نفر از مردم لبنان و نیروهای جنبش مقاومت اسلامی این کشور، موجب شهادت ده‌ها تن و زخمی‌شدن بالغ بر سه هزار نفر شده بود. این رژیم همچنین روز جمعه با حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را به شهادت رساند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون چندین قطعنامه در حمایت از آتش‌بس و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ تصویب کرده است اما رژیم صهیونیستی با حمایت ایالات متحده و متحدانش در غرب، به جنایات خود ادامه می‌دهد.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که به جهاد برای مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و مردم شریف آن ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha