تخلیه ۴۶۴ فروند کشتی محموله کشاورزی در بندر امیرآباد

ساری- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از پهلوگیری و تخلیه ۴۶۴ فروند کشتی محموله کشاورزی در بندر امیرآباد طی ماه های اخیر خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، غلامرضا قنبری روز یکشنبه گفت: ۴۶۴ فروند کشتی حامل محموله‌های کشاورزی از قبیل گندم، ذرت، جو، کنجاله و چوب به وزن یک میلیون و ۴۹۰ هزار تن در ۶ ماهه نخست امسال در بندرامیرآباد پهلوگیری و تخلیه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: مجوز تخلیه این کشتی‌ها که از مبدا روسیه و قزاقستان در بندرامیرآباد پهلوگیری کرد، پس از بازدید و نمونه برداری توسط کارشناس قرنطینه گیاهی صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می‌تواند با شکوفاسازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا کند.

تخلیه ۴۶۴ فروند کشتی محموله کشاورزی در بندر امیرآباد

بندر امیر آباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو -رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

بندر امیرآباد در کنار آن که یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه به شمار می‌رود با دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است و عمده ۷.۵ میلیون تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد بندر امیرآباد می‌شود.

اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره‌مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۱۰ میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب (INSTC) از دیگر ویژگی های شاخص بندر امیرآباد است.

منطقه امیرآباد از ظرفیت‌های بندری بسیار مناسبی برخوردار است و می‌تواند به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال- جنوب، توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر را بیش از پیش تجربه کند که این امر به شکوفایی اقتصادی این دیار کمک می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha