نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: سید مقاومت حسینی بود و حسینی زیست

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج ‌و زیارت با محکوم کردن ترور و شهادت دبیرکل حزب الله لبنان گفت: سید حسن نصرالله، حسینی بود ‌و حسینی زیست و در ۲۴ ساعت گذشته از سراسر جهان تا غرب عالم همه داغدار این سید بزرگوار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، هفتمین همایش بین‌المللی اربعین با عنوان «اربعین نقشه راه جهانی شدن فرهنگ حسینی»، امروز یکشنبه در دانشکده روانشناسی و علوم تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبایی در حالی برگزار شد که دو روز قبل به دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ترور شده و به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در امور حج ‌و زیارت در این همایش به جایگاه اربعین در فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) و راه این امام و یارانش ظرفیتی بزرگ و راه امام حسین (ع) راه روشنی است.

حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب افزود: قیام امام حسین (ع) برای خدا بود و این درس تربیتی است که باید در این‌ مسیر با اخلاص گام بردارید.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت: سید مقاومت حسینی بود و حسینی زیست

وی دومین نکته تربیتی در اربعین را بعد از اخلاص، هم‌گرایی و وحدت نام برد و گفت: اربعین، غذای روح انسان است و عامل حرکت سید مقاومت حسن نصرالله در دفاع از حق و حق‌گرایی مظلوم برابر ظالم بود که جان خود را فدا کرد.

نواب سومین درس از مباحث تربیتی اربعین را حسینی ماندن عنوان کرد و گفت: حسینی ماندن با اکسیر عشق به قرآن است.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه گذشته (ششم مهر) به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد. در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند. برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ تا ۱۲ جنگنده انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود. حزب الله لبنان در بیانیه‌ای شنبه (هفتم مهر) شهادت این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد. سید حسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از سی و دو سال بر عهده داشتن مسئولیت دبیر کلی حزب الله لبنان به شهادت رسید.

دانشجویان و اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های مختلف تهران، دیروز در تجمعات و راهپیمایی‌هایی این جنایت را محکوم کردند و امروز نیز تجمعات ضد صهیونیستی از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در همه دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha