اتحادیه آلبا، «ترور گزینشی بزدلانه» دبیرکل حزب‌الله را محکوم کرد

تهران- ایرنا- بلوک منطقه‌ای آلبا (ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکا و پیمان تجارت مردمی ما/ ALBA-TCP) «ترور گزینشی بزدلانه» سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و حملات «جنایتکارانه و بدون مجازات» رژیم صهیونیستی به بیروت را «قاطعانه» محکوم کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در بیانیه‌ای که اتحادیه آلبا در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، آمده است: کشورهای عضو ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکا-پیمان تجاری مردم ما، حملات جنایتکارانه هواپیماهای اسرائیلی در شهر بیروت در جمهوری لبنان مورخ روز جمعه، ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ را قاطعانه محکوم می‌کنند. آن‌ها همچنین ترور گزینشی بزدلانه [سید] حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله را رد می‌کنند.

این بلوک منطقه‌ای هشدار داد که «دولت [رژیم] اسرائیل بدون مجازات و به شیوه‌ای غیرانسانی دستور مجموعه‌ای حملات هوایی علیه اقامتگاه‌های غیرنظامی را صادر کرد، در حالی که نخست‌وزیر آن مشغول ایراد یک سخنرانی بی‌شرمانه‌ی پر از دروغ و دستکاری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در برابر نگاه حیرت‌زده جامعه بین‌المللی بود».

کشورهای عضو آلبا، این جنایت جنگی بی‌سابقه را که جان کودکان، زنان و مردان لبنانی را گرفته است، رد کردند.

طبق این بیانیه، «برای نخبگان صهیونیستی اسرائیل، نابودی غزه و نسل‌کشی مردم فلسطین کافی نبوده و آن‌ها با حمله وحشیانه به مردم لبنان، صلح و ثبات منطقه و جهان را تهدید می‌کنند».

اتحادیه آلبا از جامعه بین‌المللی، جنبش‌های اجتماعی و دولت‌ها، بدون توجه به گرایش‌های سیاسی، درخواست فوری کرد تا جنایت‌های رژیم تل‌آویو را به قاطعانه‌ترین شکل رد کنند.

این ائتلاف منطقه‌ای همچنین از همه بشریت خواست تا اقدامات و جنایات علیه بشریت که رژیم صهیونیستی با مصونیت کامل و همدستی دولت آمریکا مرتکب شده و همچنان انجام می‌دهد را متوقف کنند.

اتحادیه آلبا پیشتر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه که بر رنج بی پایان مردم فلسطین افزوده و باعث تهدید صلح در منطقه شده است را محکوم کرد.

آلبا از طریق این بیانیه تاکید کرد: مصونیت رژیم صهیونیستی و سکوت شورای امنیت در قبال اقدام‌های غیرقانونی و وحشیانه این رژیم از جمله حمله غیرقانونی به کنسولگری ایران در دمشق، خطر جدی منطقه‌ای شدن درگیری همراه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی را به همراه داشته است.

این گروه متشکل از ۱۰ کشور آمریکای لاتین (آنتیگوا و باربودا، بولیوی، کوبا، دومینیکا، گرانادا، نیکاراگوئه، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرانادین‌ها و ونزوئلا) همچنین از درخواست «تکمیل تحقیقات در مورد جنایت‌های جنگی و جنایت‌ها علیه بشریت توسط اسرائیل علیه مردم فلسطین»، حمایت کرد.

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. سید حسن نصرالله به شهدای بزرگی ملحق شد که حدود ۳۰ سال آنها را به سمت پیروزی رهبری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha