شهادت در جوار سید حسن؛ پاداش مجاهدت های سردار نیلفروشان است

اصفهان-ایرنا- فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان گفت: شهادت سردار نیلفروشان در جوار سید حسن نصرالله؛دُر گرانبهای جبهه مقاومت پاداش مجاهدت های خالصانه اوست

به گزارش ایرنا، سردار مجتبی فدا روز یکشنبه با حضور در منزل پدری شهید عباس نیلفروشان افزود: حضور و نقش آفرینی سردار نیلفروشان در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در جبهه مقاومت بر کسی پوشیده نیست.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان گفت: سردار نیلفروشان علاوه بر مجاهدت در نبردهای سرنوشت ساز در سنگر تعلیم و تربیت نیز دلسوزانه به آموزش نیروها و فرماندهان اهتمام ویژه داشت.

وی ادامه داد: سردار نیلفروشان همچنین نقش برجسته ای در مجموعه عملیات سپاه برای هماهنگی میان نیروهای پنجگانه ایفا کرد.

سردار فدا افزود: سردار نیلفروشان مشتاق رهایی ستمدیدگان، پیروزی حزب الله در برابر رژیم صهیونیستی و آزادی مردم فلسطین بود.

وی با بیان اینکه شهید نیلفروشان به فرماندهان جبهه مقاومت عشق می ورزید و با آنها یکدل و همسو بود، افزود: پس از شهادت سردار زاهدی وی نخستین کسی بود که داوطلبانه ادامه مسیر مبارزات را پذیرفت و به این ترتیب برات شهادت گرفت.

سردار فدا عنوان کرد: ولایتمداری، عشق به انقلاب و جبهه مقاومت از ویژگی های مهم سردار نیلفروشان بود.

وی ادامه داد: فرماندهان جبهه مقاومت از جمله سید حسن نصرالله نیز به سردار نیلفروشان علاقه داشتند و دوستی و برادری بین آنها حاکم بود.

سردار فدا با بیان اینکه راه سرداران شهید و مستشاران نظامی کشورمان در جبهه مقاومت؛ استوار و پر صلابت ادامه خواهد داشت افزود: پیروزی در آینده نصیب جبهه مقاومت خواهد بود و رژیم صهیونیستی با جنایت های مستمر و فجیع خود سرنوشتی جز شکست و ذلت نخواهد داشت.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان گفت: همه همرزمان و مجاهدان مقاومت با تاثر از شهادت وی و سید حسن نصرالله ضمن تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب؛ گام های خود را برای نابودی استکبار و پیروزی حق محکم تر بر می دارند.

وی با تسلیت به خانواده شهید نیلفروشان افزود: خداوند خود خون بها و جانشین شهید در خانواده اش است؛ زیرا مقام شهید با هیچ جایگاهی برابری نمی کند.

به گزارش ایرنا، معاون عملیات نیروی زمینی سپاه، فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین(ع)، معاون اجرایی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان تصدی سرتیپ شهید محمدرضا زاهدی از جمله مهمترین سوابق نظامی سردار نیلفروشان است.

سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان متولد سال ۱۳۴۵ در اصفهان در حمله جمعه شب اسرائیل به بیروت در کنار شهید سیدحسن‌ نصرالله به شهادت رسید و خبر شهادتش صبح امروز از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تایید شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ۶ مهرماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه ۷ مهرماه منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد.سیدحسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از ۳۲ سال برعهده داشتن مسوولیت دبیرکلی حزب الله لبنان به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha