نماینده مردم ایذه: ۱۵ همت اعتبار به طرح فدک اختصاص یافته است

اهواز- ایرنا- نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم دولت چهاردهم برای آبرسانی به مناطق شمال استان خوزستان گفت: ۱۵ همت اعتبار برای اجرای طرح فدک (آبرسانی به شمال شرق خوزستان) اختصاص یافته است.

فرشاد ابراهیم‌پور دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: وزیر نیرو درخواست ترک تشریفات اجرای طرح آبرسانی شمال شرق خوزستان موسوم به فدک را به معاون اول رییس جمهور ارائه کرد.

وی گفت: درصورت موافقت با این درخواست قرارگاه خاتم الانبیاء با سرعت بیشتری به عنوان پیمانکار این طرح وارد فاز عملیات خواهد شد.

طرح فدک از سد کارون سه آبگیری خواهد شد و تا ۵۰ سال آینده مشکل آب شرب مناطق شمال استان را حل خواهد کرد.

ابراهیم‌پور بیان کرد: با اجرای طرح فدک آب شرب ۷۰ هزار نفر مردم مناطق ایذه، باغملک، میداوود، قلعه‌تل، صیدون، هفتکل و رامهرمز تامین خواهد شد.

نماینده مردم ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با اجرای این طرح، آب مورد نیاز ۲۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان‌های ایذه و باغملک نیز تامین خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به طرح آبرسانی دزپارت افزود: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح تخصیص داده شده که تا کنون ۲۰ میلیارد ریال واریز شد و به زودی باقی اعتبار نیز پرداخت خواهد شد.

اعتبار مورد نیاز طرح آبرسانی دزپارت از محل درآمد وزارت نیرو تامین شده است.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه اگر شرکت آبفای استان به خوبی کار کند ۲۲ بهمن ماه امسال طرح آبرسانی دزپارت افتتاح خواهد شد تصریح کرد: وضعیت تامین آب آشامیدنی در شمال استان به ویژه در شهرستان ایذه که برخی مناطق آن تنها ۴۵ دقیقه آب دارند بسیار ناگوار و حیاتی است.

به گزارش ایرنا، پیگیری اجرای طرح فدک که از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان خوزستان است، جزو اهداف اصلی وزارت نیرو در رفع مشکلات منطقه شمال شرق خوزستان، است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha