ممنوعیت اشتغال همزمان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد در دیگر دستگاه‌ها

اهواز - ایرنا - نماینده مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس گفت: براساس مصوبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اشتغال همزمان اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد در دستگاه‌های دیگر که به عنوان هیات علمی با هدف ارتقای سطح علمی دانشگاه از منابع بودجه کشور استفاده می‌کنند، مانند دانشگاه‌های دولتی، ممنوع خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، فرشاد ابراهیم‌پور عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس با حضور دکتر پزشکیان رئیس جمهور، اظهار کرد: این نشست با موضوع بررسی طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ارتقای شفافیت و کیفیت آموزشی برگزار شد و بی شک، گامی موثر به سوی تحولی بزرگ در نظام آموزش عالی است.

وی افزود: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست حضور داشته و در این زمینه پیشنهادات و مسائل خود را مطرح کردند و طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس ادامه داد: دانشگاه آزاد به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان آموزش عالی در کشور، نیازمند نظارت و اصلاحاتی است که منجر به افزایش کیفیت و ارتقای جایگاه آن در سطح ملی و بین‌المللی خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که در این نشست مطرح شد این بود که بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، کلیه مناقصه‌ها و معاملات، هدایا، موقوفات، املاک و فعالیت‌های پژوهشی از جمله موضوعاتی است که در دانشگاه آزاد شفاف خواهد شد.

استفاده از هوش مصنوعی و روش‌های مدرن آموزشی برای ارتقای نظام آموزشی کشور

ابراهیم پور یادآور شد: موضوع تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف آموزش‌ و پرورش، پیش دبستانی، نهضتی، سربازمعلم، خریدخدمات،حق‌التدرس، معلمان قرآنی و طرح امین از جمله موارد مهمی بود که در این نشست مطرح شد.

وی بیان کرد: همچنین بازنگری در سهمیه‌های کنکور و سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان، ضرورت تدوین نقشه‌ای جامع برای دانشگاه‌های پیام نور، علمی ‌کاربردی، آزاد اسلامی، ملی مهارت و غیردولتی، توجه به آینده‌نگاری علم، هوش مصنوعی و روش‌های مدرن آموزشی برای ارتقای نظام آموزشی کشور و در نهایت توجه به شان و منزلت معلمان و اساتید گرامی دانشگاه از دیگر مسایلی بود که در این نشست مطرح و در خصوص جزییات اجرای این طرح ها بحث و گفت و گو شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha