۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 1766
کد خبر: 85612065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همیاری اولیا با معلمان نقش مهمی در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت دارد

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: ابتدایی، دوره مهمی در شکل‌گیری شخصیت و شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان است از این رو حضور مداوم اولیا در مدرسه با رویکرد همیاری و همفکری با معلمان، نقش موثری در ارتقای اهداف و مأموریت‌های نظام تعلیم و تربیت دارد.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی امروز - یکشنبه هشتم مهرماه - در بازدید سرزده از مدرسه ابتدایی دخترانه شهدای رسانه در منطقه ۶ تهران، ضمن بازدید میدانی از فعالیت‌های آموزشی مدرسه، در جمع مدیران، معلمان و خانواده های دانش آموزان اظهار کرد: شخصیت دانش آموز در تعامل میان مدرسه و خانواده شکل می‌گیرد و برخی از استعدادها و حتی آسیب های دانش آموزان در مدرسه تشخیص داده می شود از این رو تعامل میان اولیا و مربیان اهمیت بسزایی دارد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تأکید بر ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و نقش راهبری آنان در آموزش دانش آموزان گفت: در کنار مسائل تربیتی باید خودباوری، مسائل اجتماعی، مهارت آموزی و کشف استعدادهای دانش آموزان برای یک زندگی بهتر در جامعه، مدنظر معلمان و مدیران مدارس باشد.

وی در دیدار و گفت‌وگو با اولیای دانش آموزان، خطاب به خانواده‌ها تأکید کرد که خانواده‌ها با توجه به توانمندی و استعداد فرزندانشان آنها را هدایت کنند تا مسیر موفقیت و شکوفایی استعدادهای آنان هموارتر شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: پدر و مادر، اولین مربی فرزندان هستند، زیرا لحظه به لحظه مسیر رشد عاطفی، جسمی و روحی فرزندان را رصد و هدایت می کنند و نباید از آن غافل شوند.

معلمان استعداد دانش‌آموزان را شناسایی کنند

کاظمی در دیدار جداگانه با معلمان مدرسه ابتدایی شهدای رسانه اذعان داشت: معلمی موفق است که استعداد دانش آموزان را شناسایی کرده و تشخیص دهد و برای هر دانش آموز تکلیف مرتبط با آن را معین کند. زیرا همه دانش آموزان به یک میزان توانایی ندارند و باید آنان را متناسب با توانایی‌ها و استعدادهایشان مورد ارزیابی قرار داد.

وی با تأکید بر نقش مهارت‌های زندگی دانش آموزان در ساختن جامعه مطلوب، افزود: باید تلاش کرد دانش آموزان با هم رقابت صحیح و سالمی داشته و به کارگروهی باور داشته باشند و با معرفت و ارزش‌های انسان دوستی و ایثار عجین شوند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، آموزش و تربیت را نباید معطوف به یک موضوع و یک فعالیت کرد، زیرا گستره وسیعی دارد و بخشی از آن به مسائل اجتماعی، دینی، ارتباطی و سبک زندگی باز می‌گردد و مدیران باید با مشارکت اولیا و مربیان را فراهم کنند.

وی تأکید کرد که تربیت اجبار بردار نیست و امری لطیف است که باید با میل و رغبت مسیر آن را فراهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha