عراقچی: شهادت سیدحسن نصرالله موجب قدرت و رویش بیشتر حزب الله می‌شود + فیلم

نیویورک- ایرنا- وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه شهادت سیدحسن نصرالله باعث قوت و قدرت بیشتر حزب الله و انگیزه ها و رویش بیشتر نیروها خواهد شد، گفت، با جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان انجام داد، «مسلما هیچ آینده ای برایش در منطقه متصور نیست» و «به هیچ وجه روی آرامش را نخواهد دید.»

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگاران پیش از ترک نیویورک افزود: قبل از هر چیز لازم می دانم شهادت فرمانده بزرگ مقاومت را تسلیت عرض کنم. مسلما این شهادت ضایعه بزرگی است ولی هیچ خللی در مقاومت ایجاد نخواهد کرد همانطور که شهادت دبیر کل قبلی حزب الله، شهید سید عباس موسوی باعث رشد بیشتر و قوی تر شدن حزب الله و رویش بیشتر نیروها به سمت حزب الله شد و میزان قدرتی که حزب الله پیدا کرد با وضع امروز اصلا قابل مقایسه نیست.

عراقچی تصریح کرد: اطمینان دارم که شهادت سید حسن نصرالله و خون این شهید باعث قوت و قدرت بیشتر حزب الله وانگیزه ها و رویش بیشتر نیروها خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با این کاری که در غزه و لبنان انجام داد، مسلما هیچ آینده ای برایش در منطقه متصور نیست، به هیچ وجه روی آرامش را نخواهند دید. این اقدامی که انجام دادند، نتیجه طبیعی اش این خواهد بود که زوال رژیم صهیونیستی را تسریع کردند.

عراقچی گفت: مواضع رسمی وزارت خارجه و جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ها اعلام شده است و بنده هم بیانیه ای صادر کردم . از نظر ما آمریکا، شریک این جنایت است و به هیچ وجه نمی تواند خود را از این واقعیت جدا کند و مسلما خون شهدای این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند و ما حتما در کنار لبنان خواهیم ایستاد.

وزیر امور خارجه ایران افزود که از عصر جمعه به وقت نیویورک که این خبر واصل شد، تلاش های زیادی را شروع کردیم. در جلسه شورای امنیت که از قبل برای موضوع غزه تنظیم شده بود، شرکت و در آنجا سخنرانی کردم و مصاحبه مطبوعاتی داشتم و مواضع ایران را بیان کردم.

عراقچی اضافه کرد: روز شنبه با دبیرکل سازمان ملل ملاقاتی فوری انجام دادم وهمچنین دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ؛ و خواستار آن شدم هم سازمان ملل و هم سازمان کنفرانس اسلامی در این موضوع ورود پیدا کنند.

وزیر امور خارجه ایران گفت: شورای امنیت ثابت کرده است که توانایی حل این مشکلات را ندارد و آمریکا جلوی هر اقدامی را در شورای امنیت تا الان گرفته است. ولی این مانع آن نمی شود که دبیرکل سازمان ملل مساعی خود را در این رابطه به کار نگیرد. به ایشان صراحتا اعلام کردم باید صدای جامعه بین الملل باشد، باید مساعی خودش را بکار بگیرد و به هر حال جامعه بین الملل را به سمت توقف جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام می دهد، هدایت کند.

عراقچی گفت: در دیدار دبیرکل سازمان همکاری اسلامی هم خواستم که برای اجلاس فوری این سازمان در سطح سران اقدام شود. درخواست خودمان را ارائه کردیم که دبیرکل سازمان همکاری اسلامی قرار شد مشورت هایی را با دیگر کشورهای عضو در این رابطه داشته باشد.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: همه به خطر بروز یک جنگ تمام عیار در منطقه، معترف و نگران هستند و این یک تهدید بزرگ برای منطقه است. واقعا در وضعیت هشدار بسر می بریم. کشورهای مختلف منطقه و فراتر از منطقه، باید بدانند که وضعیت بسیار خطیر است و هر لحظه هر احتمالی ممکن است.

عراقچی درباره دیگر برنامه های خود طی حضور در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: دیدارهای دوجانبه ای هم داشتم ، علاوه بر وزرای خارجه ولی چند ملاقات خاص با وزرای خارجه روسیه، سوریه، مصر و با یکی دو کشور اروپایی داشتم و صحبت های مفصلی درباره ضرورت مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و ضرورت مقابله بین المللی با جنگ افروزی این رژیم شد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: به هر حال مجموعه تلاش ها انجام شده و اعلام موضع کردیم، و هر آنچه از دست ما در عرصه دیپلماسی برآید، مسلما در کنار مقاومت خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha