۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85612165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیام نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار در پی شهادت سیدحسن نصرالله

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار، در پیامی مشترک، شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به دست رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، در پیام روز یکشنبه حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی و آرش زره تن لهونی آمده است: خبر شهادت عالم و مجاهد نستوه، امید و افتخار همه مظلومان عالم، حضرت آیت الله سیدحسن نصرالله قلوب آحاد امت اسلام را مالامال از اندوه و حسرت کرد.

در ادامه آمده است: این سلاله پاک نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) بیش از ۳۰ سال به عنوان رهبر و فرمانده ای مدبّر در حزب الله لبنان و جبهه مقاومت، عمر شریف خود را در راه اتحاد و اعتلای امت واحده اسلامی خصوصا در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان صرف کرد و در طول دوران رهبری حزب الله به عنوان یکی از مهم ترین ارکان جبهه مقاومت، بارها ذلت شکست را بر چهره کریه صهیونیسم بین الملل و رژیم منحوس اسراییل هویدا کرد.

همچنین بیان شده است: اکنون پس از گذشت حدود یک سال از عملیات غرورآمیز طوفان الاقصی توسط رزمندگان حماس و تحمیل شکستی راهبردی بر رژیم نامشروع صهیونیستی، دنیای استکبار تمام امکانات خود را برای بمباران فلسطین و غزه مظلوم بکار گرفته و پس از حمایت جانانه حزب الله از مردمان رنج کشیده فلسطین، اینبار با فرمان نخست وزیر اسرائیل و از خاک آمریکای جنایتکار فرمان ترور سیدحسن نصرالله صادر و با بمباران سنگین مناطق مسکونی ضاحیه بیروت، این بزرگمرد پرافتخار جبهه مقاومت را به شهادت می رساند.

در پایان آمده است: در همین راستا ضمن محکوم کردن این ترور ناجوانمردانه که از سوی هر دو رژیم تروریستی امریکا و اسرائیل طراحی و اجرا شده است؛ شهادت این رهبر پرافتخار جهان اسلام را به محضر مقام عظمای ولایت و رهبری، ملت های آزادیخواه جهان و خصوصا یاران آن شهید سعید در جبهه مقاومت تبریک و تسلیت عرض کرده و یقین بر آن داریم که خون این شهید سعید، زمینه ساز آزادی قدس شریف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مقاومت اسلامی لبنان عصر شنبه در بیانیه‌ای، شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تایید کرد؛ هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محله مسکونی حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شد.

این منابع تاکید کردند ظاهراً یکی از بمب‌هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که توسط نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت بهداشت لبنان در پی این حمله تروریستی، براساس آمار اولیه خود اعلام کرد که پیکر ۶ شهید و ۹۱ زخمی از زیر آوار ساختمان خارج کرده است.

به دنبال این حمله، حزب الله لبنان از جمعه شب گذشته تاکنون مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را آماج حملات متعدد موشکی و راکتی خود قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha