رضایی: طبق تحلیل فرمانده سپاه قدس توان بازدارندگی حزب الله حفظ شده است

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق تحلیل فرمانده سپاه قدس توان بازدارندگی حزب الله حفظ شده و عملیات های سازمان رزم حزب‌الله متوقف نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ابراهیم رضایی در توضیح جلسه روز یکشنبه هشتم مهر ۱۴۰۳ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: جلسه امروز با حضور مقامات و مسئولانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت امور خارجه برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در ابتدای جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس دیدگاه های خود را در ارتباط با مسائل روز کشور بیان کردند. در ادامه یکی از فرماندهان سپاه قدس تحلیلی از شرایط منطقه و به ویژه لبنان و حوادث اخیر در بیروت ارائه کرد.

وی ادامه داد: این فرمانده سپاه قدس تاکید کرد که طوفان‌ الاقصی زخم عمیقی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد و شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی برای رژیم صهیونیستی بود. هدف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه، انهدام حماس، آزادی اسرا و مدیریت نوار غزه بود، اما به هیچکدام از اهداف خود در طی یک سال اخیر نرسید.

نماینده مردم دشتستان در مجلس یادآور شد: طبق گفته این فرمانده سپاه قدس، رژیم صهیونیستی به دنبال مهار حزب الله برای تامین امنیت مناطق شمالی اسرائیل است و عملیات‌های امنیتی در این راستا ارزیابی می‌شود و با عملیات امنیتی در لبنان به دنبال جبران خسارت‌ها در نوار غزه است.

رضایی اضافه کرد: این مقام امنیتی گفت که برخی کشورهای عربی، غربی از جمله آمریکا، اروپا، سنتکام و برخی حکومت‌های مرتجع به رژیم صهیونیستی کمک اطلاعاتی می‌کنند. رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۶ به دنبال ترور شهید سید حسن نصرالله و فرماندهان مقاومت بود و با کمک‌هایی که از حامیان خود گرفت، اشراف اطلاعاتی بر رهبران را با استفاده از فناوری‌های پیشرفته به دست آورد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: این فرمانده سپاه قدس تاکید کرد که توان بازدارندگی حزب الله حفظ شده و حزب الله لبنان امکان ادامه عملیات را دارد. ایشان در مطلبی دیگر تاکید کرد که آسیب جدی به شورای حزب‌الله لبنان وارد نشده و عملیات‌های حزب‌الله متوقف نخواهد شد و سازمان رزم حزب الله مشکلی برای عملیات ندارد.

رضایی بیان کرد: مسئولان وزارت خارجه هم تحلیلی از شرایط کشور و اقدامات وزارت امور خارجه در ارتباط با قضایای اخیر ارائه کردند.

وی با اشاره به مطالبی که اعضای کمیسیون در این نشست مطرح کردند، خاطرنشان کرد: نمایندگان عدم حوادث مشابه، رسیدگی به وضعیت لبنان، تقویت روحیه رزمندگان مقاومت، هماهنگی میان جامعه اطلاعاتی و تغییر دکترین دفاعی را خواستار شدند و حمایت قاطع خود را از مقاومت اسلامی لبنان اعلام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha