استاندار کرمانشاه: برنامه ساخت مدارس جدید در شهرستان‌ها باید متناسب با نیاز آن‌ها باشد

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه تاکید کرد: ساخت مدارس در شهرستان‌ها باید بر اساس نیازسنجی‌های دقیق انجام شود و در این میان اولویت با شهرستان‌هایی است که با کمبود فضای آموزشی رنج می‌برند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ «محمدطیب صحرایی» در نشست شورای مسکن استان که با حضور معاون عمرانی استاندار و اعضای شورا برگزار شد؛ عنوان کرد: متاسفانه در پروژه‌های شهرک سازی در سالیان گذشته، فضاهای آموزشی متناسب با نیاز این مجموعه‌ها، ساخته نشده است و اکنون مردم ساکن این شهرک‌ها با مشکل روبرو شده‌اند.

وی افزود: استانداردها و الزامات راه و شهرسازی پیرامون فضاهای آموزشی مورد نیاز برای هر یک از این مجموعه های مسکونی باید رعایت شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اداره نوسازی مدارس و راه و شهرسازی باید با توجه جمعیت این شهرک‌های در حال ساخت و مناطق پیرامونی آن، به یک جمع بندی کارشناسی در مورد مدارس مورد نیاز برسند و بر اساس این سند برای ساخت این فضاهای آموزشی اقدام کنند.

پیرو مصوبه نشست قبل شورای مسکن استان، در این نشست مدیران پروژه های ۱۷ گانه نهضت ملی مسکن گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه‌ها ارائه کردند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، نزدیک به چهار هزار مدرسه دارد و حدود ۳۷۰ هزار نفر دانش آموز و ۲۶ هزار معلم در این مدارس مشغول تحصیل و فعالیت آموزشی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha