گروه مدیریت شرکت ایرانگردی و جهانگردی فعالیت های مطلوبی برای ارتقای شرکت انجام داده است

تهران- ایرنا- رحیم خاکی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه گروه مدیریت شرکت ایرانگردی و جهانگردی فعالیت های مطلوبی برای ارتقای شرکت انجام داده است، گفت: در مدت زمان فعالیت در استان البرز، هر بار که در هتل دیزین حضور پیدا می کنم، شاهد رشد، نوسازی و مرمت این هتل هستم و این نشان می دهد برنامه منظمی برای توسعه آن وجود دارد.

به گزارش ایرنا، گردشگری در زمره صنایع پردرآمدی محسوب می شود که بیشتر کشورها می کوشند تا با بهره گیری از جاذبه های فرهنگی، میراثی، طبیعی و تفریحی خود و با توانمندسازی زیرساخت های مورد نیاز بتوانند از این صنعت کسب درآمد کنند و در مسیر توسعه آن گام بردارند. شرکت هتل های ایرانگردی و جهانگردی به مناسبت هفته گردشگری در مراسمی دیوار خاطرات هتل دیزین را که مجموعه‌ای نفیس از وسایل و تجهیزات این هتل در سال های گذشته است، افتتاح کرد. این مراسم با حضور فریبا عباسی مدیرعامل مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، رحیم خاکی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، فرهاد قائمیان بازیگر سینما و دیگر مقامات و مسوولان استانی و محلی همراه بود. همچنین در این مراسم به مناسبت هفته گردشگری از رحیم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز تقدیر شد.

گروه مدیریت شرکت ایرانگردی و جهانگردی فعالیت های مطلوبی برای ارتقای شرکت انجام داده است

در حاشیه این مراسم با برخی از مهمانان مراسم همچون رحیم خاکی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز، فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون و اعضای شورای ولایت رود گفت وگویی در ارتباط با شرکت هتل های ایرانگردی و جهانگردی دیزین و نقش آن در منطقه انجام شد که در ادامه این گفت وگوها را می خوانیم.

رحیم خاکی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز درباره مجموعه اقدامات شرکت هتل های ایرانگردی و جهانگردی گفت: هتلداری و مدیریت صنعت گردشگری در بخش دولتی کار بسیار سخت و دشواری است زیرا در این حوزه هم بایستی ساز و کار دولتی را رعایت کرد و هم استانداردهای بخش خصوصی و قوانین و مقررات مختلف را مدنظر قرار داد. به لحاظ اقتصادی نیز سربار هزینه های بیشتری است و از طرفی چون بیشتر مردم برای امنیت گردشگری به هتل های دولتی از جمله مجموعه هتل های ایرانگردی و جهانگردی مراجعه می کنند، طبیعتا شرکت های دولتی الزاماتی رات هم باید رعایت کنند. یعنی کیفیت خدمات در هتل های دولتی باید خیلی بهتر باشد زیرا نقش آموزش، پیشرو بودن و الگو بودن را هتل های دولتی راحت تر، بهتر و شاید بایسته تر انجام بدهند و این صنعت با توجه به قابلیت هایی که کشور دارد بتواند، رو به رشد باشد این موضوع منافاتی با خصوصی سازی یا توجه به به بخش خصوصی ندارد، باید دانست که دولت وظایف خود را دارد و بخش خصوصی هم کار خود را انجام می دهد و هر روز هم در حال رشد است. باید در نظر داشت با توجه به در برنامه توسعه هفتم که ۱۵ میلیون گردشگر را تا پایان برنامه پیش بینی کرده است، هم دولت و هم بخش خصوصی باید در کنار هم در توسعه کیفی زیرساخت ها تلاش کنند. همچنین به لحاظ کمی نیز در هر ۱۶ عنوان تاسیسات گردشگری کشور باید رشد متوازن را شاهد بود.

خاکی با بیان اینکه در چند سال گذشته گروه مدیریت شرکت ایرانگردی و جهانگردی فعالیت های مطلوبی برای ارتقای شرکت انجام داده است، اظهار داشت: در مدت زمانی که در استان البرز به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشغول به فعالیت هستم، برای چهارمین یا پنجمین بار است که در هتل دیزین حضور پیدا می کنم و هر بار شاهد رشد این مکان هستم که مورد مرمت و نوسازی قرار می گیرد و این نشان می دهد برنامه منظمی برای توسعه آن وجود دارد و این برای صنعت گردشگری بسیار مطلوب است زیرا هتل دیزین در سطح استان، ملی و بین المللی به دلیل داشتن پیست اسکی دیزین بسیار اهمیت دارد.

دیزین در منطقه ولایت رود به لحاظ گردشگری اهمیت بالایی دارد و در سال جاری مشکل پیست دیزین برطرف شد و امیدواریم شاهد رشد مضاعف حضور گردشگران و ایجاد شادابی و شادی مردم باشیم. همچنین بتوان از گردشگران خارجی نیز میزبانی کرد و اینگونه یاری رسان اقتصاد استان و کشور بود و در کنار این مهم برای شرکت نیز آورده خوبی به همراه داشته باشد. این هتل با توجه به پیشینه تاریخی که دارد و برای بسیاری از مردم خاطره انگیز است بایستی به همیشه فعال باشد و به عنوان یکی از مکان های خوب گردشگری کشور همیشه چراغش روشن باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در ارتباط با همکاری با شرکت هتل های ایرانگردی و جهانگردی اینگونه توضیح داد: پیشنهادی که به مدیران شرکت هتل های ایرانگردی و جهانگردی داده شده است با توجه با قابلیت های منطقه دیزین و شاخص بودن ورزش های زمستانی برای این منطقه این است که شرکت با همکاری شرکت های خصوصی بتواند رویدادهای فرهنگی و خانوادگی یا جشنواره هایی مثل برف و یخ و جشنواره های متنوع دیگر برگزار کند که هم برای انس و الفت مردم خوب است و هم در بازاریابی و توسعه درآمدها کمک خواهد کرد.

وی در ادامه درباره تعرفه های اقامت در هتل دیزین گفت: باید در نظر داشت تعرفه های هتل پایین است و ما با کمک همکاران در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز سعی می کنیم تا هفته های آینده استانداردسازی این هتل و پروانه بهره برداری جدید آن صادر شود و اینگونه تعرفه خدمات هتل دیزین رشد خوبی پیدا کند که حمایتی از بخش زیرساخت ما در استان خواهد بود.

خاکی در ادامه افزود: در حوزه تبلیغات و بازاریابی در سطح استان حتما کمک خواهیم کرد تا مجموعه هتل دیزین از تابلوهای تبلیغاتی استفاده کند و علایم مورد نیاز در سطح جاده نیز نصب شود. همچنین به منظور بهره برداری از تابلوهای موجود در محیط این مجموعه، کمک می کنیم تا اسپانسرهای خوبی جذب کنند تا اینگونه بخشی از هزینه ها جبران شود و اگر هم برای بازسازی نیاز به تسهیلاتی داشته باشد، از محل تبصره ۱۸ کمک خواهیم کرد تا بدین شکل سرعت بازسازی افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز درباره طرح دیوار خاطرات که در هتل دیزین انجام شده است، بیان کرد: طرحی همچون دیوار خاطرات در بیشتر هتل های خوب دنیا امری رایج است. در دوره ای که در شرکت توسعه گردشگری مشغول به فعالیت بودم، در هتل لاله یک ویترین و موزه کوچک ایجاد شد و بیشتر ظروفی که از شروع فعالیت هتل استفاده شده بود، در آن جا نگهداری می شد و این کار بسیار ارزشمند است که فرهنگ بومی خود را حفظ کنیم و همچنین جذابیتی برای خانواده ها خواهد داشت و برای بسیاری از افراد خاطره انگیز است.

هر چقدر برای ایجاد جذابیت های جانبی برای امکان گردشگری تلاش کنیم، خیلی مطلوب است زیرا فلسفه ایجاد صنعت گردشگری ایجاد انبساط خاطر و ایجاد شادی در جامعه است تا مردم از امکانات گردشگری استفاده کنند و چرخ دنده های آن را به حرکت در بیاورند. این مهم در روند ارزش افزوده اقتصادی کشور و در فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی تاثیر داشته باشد. مردم برای آرامش و فارغ خاطر به هتل های می روند و امکانات ورزشی، فرهنگی، تفریحی و ... باعث دستیابی به این مهم می شود.

میراث فرهنگی استان در بخش وظایف خود کمک می کند و اگر مساعدت هایی نیاز باشد، حتما این کار رانجام خواهد داد و خیلی خرسندیم که شرکت ایرانگردی و جهانگردی در استان البرز پیشتاز شده و دیوار خاطرات را به صورت ابتکاری راه اندازی کرده و امید است تا در دیگر هتل ها هم انجام شود.

گروه مدیریت شرکت ایرانگردی و جهانگردی فعالیت های مطلوبی برای ارتقای شرکت انجام داده است

فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون از دیگر مهمانان حاضر در مراسم افتتاح دیوار خاطرات در هتل دیزین بود. او بیش از ۳۳ سال در عرصه بازیگری فعالیت داشته است و بازی در فیلم های سینمایی و تلویزیونی فراوانی را در کارنامه فعالیت هنری خود دارد.

فرهاد قائمیان در حاشیه حضور در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و هفته گردشگری، بیان داشت: به واسطه سال ها حضور در عرصه بازیگری و با توجه به حرفه کاری؛ به دلیل انجام فیلمبرداری فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی به شهرهای مختلفی سفر کرده ام و با توجه به همین موضوع در هتل های گوناگونی از جمله مجموعه هتل های ایرانگردی و جهانگردی حضور داشته ام که تمامی تجربه ها، خاطراتی به یادماندنی به شمار می روند و همیشه علاقه دارم تا دوباره تکرار شوند. این در این مکان اسکان پیدا کردم مثل هتب بستان و گرگان

این بازیگر درباره مجموعه هتل های ایرانگردی و جهانگردی گفت: آن چه که درباره هتل های ایرانگردی و جهانگردی حائز اهمیت است این موضوع محسوب می شود که با آن که قدمت این هتل ها بالاست اما آنها به خوبی مورد باسازی قرار گرفته اند و با این وجود تلاش شده است تا حس نوستالژی آنها حفظ شود و اینگونه سبب می شوند تا با حضور در آنها، خاطرات خوب گذشته برای انسان تداعی می شود.

وی در ادامه افزود: به مجموعه هتل های ایرانگردی و جهانگردی، مدیرعامل شرکت و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز تبریک می گویم که می کوشند تا امکانات رفاهی مطلوبی را برای جامعه ایجاد کنند و سبب شوند تا مردم مکان های مختلفی را ببنند و از ایران دیدن کنند و در طول سفر شرایط خوبی اقامت داشته باشند.

قائمیان در ارتباط با خاطرات خود از هتل های ایرانگردی و جهانگردی گفت: برای بازیگری در فیلم تاریخی مذهبی رستاخیر مدتی در هتل ایرانگردی و جهانگردی بسطام در اطراف شاهرود اقامت داشتیم و در این دوره خاطرات کودکی برای من تداعی شد. همچنین دراین مدت خدمات هتل بسیار خوب و مطلوب بود و برخورد بسیار خوب و مناسبی با من و عوامل فیلم داشتند. همچنین مدتی نیز در هتل ناهارخوران گرگان برای حضور در جشنواره تئاتر به عنوان داور اقامت داشتم که دوران خوبی بود. این هتل هم با حفظ ساختار قدیمی خود بازسازی شده بود.

این بازیگر در پایان اظهار کرد: امیدوارم رویدادهایی همچون دیوار خاطرات هتل دیزین، در آینده ای نزدیک در هتل های دیگر هم صورت بپذیرد زیرا این گونه موارد سبب می شود تا خاطرات خوب تداعی شوند. این رویدادها، فرهنگ و هویت ما را حفظ می کنند و این بسیار ارزشمند است و همچنین نسل جوان کشور را با تاریخ و پیشینه خود آشنا می کند و آنها را متوجه گذشتگان می کند.

گروه مدیریت شرکت ایرانگردی و جهانگردی فعالیت های مطلوبی برای ارتقای شرکت انجام داده است

سید مجتبی جعفری رییس شورای ولایت رود دیزین درباره نقش هتل ایرانگردی و جهانگردی دیزین در رونق گردشگری و اقتصاد دیزین گفت: از دهه ۵۰ که هتل دیزین گشایش یافت، یکی از بهترین مکان های گردشگری در سطح کشور شد زیرا پیست بین المللی دیزین با وجود این هتل هاست که رونق گرفته است و می تواند گردشگران ایرانی و خارجی را به خود جذب کند و سبب رونق اقتصادی منطقه شود.

جعفری در ارتباط با همکاری شورای ولایت رود با هتل ایرانگردی و جهانگردی دیزین بیان کرد: شورای ولایت رود همواره با مجموعه هتل دیزین تعامل و همکاری خوبی داشته است و همیشه کمک حال یکدیگر بوده اند. در واقع حضور بیشتر گردشگر در دیزین سبب رونق اقتصادی می شود و این برای هتل دیزین و شورای ولایت رود موضوع مهم و قابل توجهی است.

سید حبیب الله جعفری عضو شورای ولایت رود نیز درباره نقش هتل دیزین در منطقه گفت: هتل ایرانگردی و جهانگردی دیزین در حوزه اقتصادی سبب رونق دیزین شده و برای این منطقه آورده های خوبی داشته است. امیدوارم این موضوع در آینده بیش از پیش باشد و شاهد حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در دیزین باشیم.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha