۹ مهر ۱۴۰۳، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85612629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چرا شعار «لبیک یا نصرالله» برای اولین بار در اردن سر داده شد؟

تهران- ایرنا- تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان سبب گرایش اردنی ها به حزب الله به سبب مشارکت در جبهه پشتیبانی از فلسطین شده است.

به گزارش امروز دوشنبه ایرنا، رای الیوم در گزارشی با اشاره به واکنش مردم اردن به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل شهید حزب الله آورده است: لبیک یا نصرالله برای اولین بار در امان شنیده شد و پایگاه حزب الله در میان اردنی‌ها پس از حمایت حزب الله از غزه افزایش پیدا کرده است.

این رسانه نوشت: به شکل خاص و ویژه ای، تصاویر رنگین سید حسن نصرالله دبیرکل شهید حزب الله طی ساعات گذشته در امان پایتخت اردن نمایان شده و این در جریان اعتراضات و تجمعات محکومیت ترور او در ضاحیه بیروت رخ داد و صدها اردنی به شکل ویژه ای تصاویر نصرالله را برافراشتند و ترور او را محکوم کردند. برای اولین بار در تظاهرات اردنی‌ها شعارهایی علیه جنایت اسرائیل سر داده شد.

رای الیوم آورده است: گره خوردن سرنوشت لبنان به غزه در شعارهای حمایت از حزب الله لبنان و لبیک نصرالله آشکار شد و این برای اولین در میان اردنی ها رخ می‌دهد. معادله غزه اوضاع را در میان اردنی‌ها برهم زده و پایگاه مردمی حزب الله لبنان به خاطر جبهه همبستگی حزب الله با غزه افزایش یافته است.

این رسانه به حمایت اخوان المسلمین اردن از حزب الله و به ویژه اظهارنظرهای شیخ «مراد العضایله» دبیرکل جماعت اخوان المسلمین اردن اشاره کرده است

رای الیوم همچنین به حمایت بی سابقه رهبران جنبش اسلامی اردن از مقاومت لبنان اشاره کرده و علت آنرا کشتارهای رژیم صهیونیستی در غزه دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha